inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 1 augusti 2011

Gottgottigottgott

Hejsvejsigenpåer!


Ja, nu är jag tillbaka. bra va.
I dag har jag lagat min bil igen. Underbart roligt..nej jag skojar bara. Det är inte roligt, men som tur är bor jag granne med en kanonbra bilverkstad- Nidals i Hallsberg. Han lagar o lagar o fixar o donar. Snabbt o till ett bra pris.
Nu var det lite läckage på mitt avgasrör, men det fixade han ser ni.
Nu ska jag bara sälja bilen oxå. Den är lite för stor för mig. Vill ha en lite mindre modell. Får se hur detta ska gå. Inget jag ser fram mot. Människor som ska leta fel varken de finns eller ej bara för att kunna pruta pruta o tjata o pruta...nej det ser jag inte fram mot.


Vad jag har gjort mer? Jo jag har varit och kikat på insidan på min granne Hålens nya hus. Där borrades det efter vatten- oj vad de stökade till runt i kring. När vi skulle borra för några år sedan sa alla- gud så skitigt o dammigt ni kommer att få. Men det fick vi inte. Men det har Hålen fått. Vi dividerade lite runt fenomenet. Måste ju bero på vad man har för jordmån, stenigt, sandigt eller som hos oss- gammal sjöbotten- det dammar nog inte så mycket. Nåväl, huvudsaken är att det blir mycket och bra vatten när det är klart.


En sak är jättebra med Hålens nya hus- hon har Krusbär. Oj vad gott det var. Min buske dog för länge sedan- det var inte så mycket med den när vi flyttade in ska jag väl säga till mitt försvar. Det har inte blivit av att jag investerat i någon ny heller. Stor o full i bär var Hålens buske, mogna var de och gott var det. Mumsade på rejält gjorde jag. 




Sedan åkte vi hem och matade hundarna igen och så åt vi lite mat och så var det kvällen. Vissa dagar blir det kvällen väldigt fort. I går var vi på storkalas hos grannen- han fyllde 50 år. Vi åt och skrattade och gick tipspromenad. Frågorna hade han gjort om sitt 50 åriga liv, men..han hade fel i fazit. Tro´t eller ej men vi var flera stycken som vid flera tillfällen var övertygade om att han hade fel på både frågor och  i fazit. Och då är det ju inte lätt att få alla rätt heller, och inget pris vinner man.
Nåväl, många goda och hjärtliga skratt blev det och smörgåstårtan var väldigt god. Likaså bullarna o kakorna. Men så blev det kvällen, fort kom den, kall blev den och fuktig likaså. Myggen kom de oxå- så då blev det slut på partajandet. Men vi bugar o tackar för trevligt kalas!


Så nu är det augusti ja, det tycker jag inte så mycket om för det betyder att sommaren går mot sitt slut. Tycker mycket bättre om Juni- då har man hela långa sommaren framför sig.
Men det är inget annat att göra än att gilla läget. 
Gilla det kommer jag aldrig att göra men...acceptera det måste jag. 
Augusti är ett faktum.
fast...kräftor är gott...
Kram på er ullingar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar