inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 11 augusti 2012

Flygmyror...invasion..IGEN samt pinka på en buske o säg välkommen.

Jo, kom på att det är ett tag sedan jag var här o rumsterade runt. Det är ju dumt.
Så jag återupptar den vanan för en liten stund.

I dag kom de igen, flygmyrorna. Phust o stön. Varje år samma sak. Flygmyror i M A S S O R.
Invaderar köket. De kläcks någonstans o kommer via murstocken ut i köket. Då får jag dra ut röret ur väggen, som går från vedspisen, tejpa plast för hålet så de inte kommer in i köket/huset. Vilken eländes elände det var innan jag fann en tejp som satt fast. Till slut fann jag aluminiumtejp. Den rullen är jag rädd om.

Tejp o tape förresten, vad o hur ska man skriva?  Förr skrev man tape men numera står det tejp.
Nåväl, det är en remsa med lim på ena sidan.

När jag så stoppat flygmyrorna kom nästa invasion, samma dag beslutade sig fruktflugorna för att det var dags att träffas i mitt kök. Ahaaa!!! hahahaa!!!
Mot dem har jag vapen. Ut i farstun/kallskafferiet efter äppelcidervinäger, lite sådant i en skål, lite söt saft el dyl o en pyttedroppe diskmedel o lite vatten. De dras likt flugor till en sockerbit. Och tack vare diskmedlet sjunker de o drunknar då ytspänningen är satt ur spel. Hahaaa....!

Två-noll till Suss mot inkräktarna. Hahaahaaaa!!!!

Min lilla valpabit Kung Fu Poo flyttade idag. De hela tre milen in till Anette i Örebro bar det av. Det blir nog alla tiders. Hon är van hundägare har tillochmed haft en Bichon tidigare. En lurvig Havanais.
Men visst känns det i magen o är lite tomt. Undrar hur det kan kännas tomt när jag har 9 vuxna hundar i huset...och tre katter..o barn o gubbe och...........en.......iller. Illern Bellis.
Den är INTE min. Den tillhör dottern med pojkvän. Inte något jag uppskattar. Får se hur det ska bli men risken att hon blir hundmat är mycket stor tyvärr. Detta ämne lär bli en följetång. Tur att hon har sådana föräldrar som oss, de flesta skulle nog kört den lilla skunken på dörren...illrar är roliga, busiga o söta. Men de kräver mycket tid, luktar MYCKET o skarpt trots idoga badande....inget jag är intresserad utav. Har nog ändå.
Som sagt återkommer i ämnet.

Varit på tur till Östersund på dottervisit. Alltså hälsat på Andrea o sambon världens bästa Anders. Kikat på deras nyinköpta hus. Allt var o är jättefint. Fyra fyrfota vänner hade vi med på färden samt sonen. En kväll var vi bara 11 människor o 13 hundar som fikade..jo ni läste rätt TRETTON hundar. Varav mina 4 o resten inte var bekanta, jo mina 2 "barnbarn" var o är ju bekanta men inte resten. I detta var 2 löptikar. Och ingen hamnade i bråk o tvistemål med någon. Det är min tro att det går så bra för att vi människor tycker om oss o varandra och har tillit till hundarna. Jag sa till min Nalleman att: nu ska vi besöka Gandalf, han är äldre än dig o du är gäst. Uppför dig väl. Och det gjorde han. Jag blir då glad. Det är min avelshane och jag hoppas han ger sina barn detta underbRa psyke han har. Han gick fram till Herr Gandalf 13 år, sa jag kommer i fred. Så pinkade Herr Gandalf på en buske o sa ok, välkommen. Härligt. Två högresta storpudeldamer var där. Och så min Pärlan. Pudlar i olika storlek o färg. Vackert. O inga kort tog jag mitt nöt. Synd för det hade varit mysigt att ha. Pärlan blev badad o klippt så vackert av Anneli, min dotters svärmor, då hon har hundtrim. Dagarna flyger då allt för fort och på fredagen gick hemresan för att jag som i dag skulle överlämna lilla Poo. Ja, här blir jag en vecka då jag ska på nya äventyr. Men först kommer morgondagen o då fyller min sambo ett år till. Fika blir det, chokladpudding med vispgrädde....samma som alla hans födelsedagar. Men då han är fylleristen i morgon väljer han fika.

Och det var det om det.
Ha bra dagar uti vår herres hagar.
Så ses vi en annan dag,
en dag som är en annan dag.
Till dess sköt om allt ni förmår så slipper ni fälla ångerns tår.
Sussalongsong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar