inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 22 mars 2013

Familjebrev/instruktion - brödpåse

Kära familj.

För nuvarande i hemmet mest familjemedlemmar av hankön.
Och så till dagens ämne: Brödpåsar.
Får jag presentera här till höger i bild Herr Sax, Fru Sax och lilla barnet Sax

Denna familjen Sax är mycket användbara i hemmet till bl a att öppna en hopknuten  brödpåse som hämtats från frysen. Och som nu ligger tinad o klar redo att förtäras. Tag valfri sax och klipp AV knuten. Tycker man herr eller fru Sax är stora och skrämmande kan man ju alltid vända sig till lilla saxbarnet som också är mycket användbar. Sedan är det fritt att spisa valfritt antal smörgåsar för att sedan snyggt o galant -hör o häpna- FÖRSLUTA påsen igen . Med en ändamålsriktig påsförslutare i plast. Ni får välja färg. Dessa finns att i handla främst på Ikea där de sälj i familjepåsar till mycket bra pris. 

Man/ni ska alltså INTE slita upp ett stort hål i påsen. Grabba åt er de brödbitar ni för tillfället önskar för att sedan knyckla ihop det hela och pressa in den i brödburken igen. Brödet torkar, torrt hårt bröd är i te gott, tycker ni. Utan det får jag ge till fåglarna. 

Om ni nu inte förstår er på denna enkla instruktion. Snälla vänta tills jag mor - av honkön- är i närheten så ska jag , gladeligen klippa upp påsen åt er.
Alternativ 2 - vilket jag tipsar hett om - 

ÄT KORNFLAKES ! 

Kärvänliga hälsningar från Tomtamor/Suss

Sussalongsong !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar