inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 5 augusti 2011

Är jag en syn för gudarna?

Min ena dotter skrev om sitt problem att hitta kläder som sitter bra när man liksom hon har stor byst. Det fick mig att tänka på alla turer jag gjort i provrum efter provrum och som numera är minimerade till antal då det sällan slutar med ett leende på mina läppar.


Ja, nog är man tydligen stöpt i helt fel form.


För kläder som sitter bra är inte helt lätt att hitta på butikernas hyllor. 
Jag är tydligen för bred över höfter o axlar än jag bör. Hade tidigare för stor byst men efter operation är inte det problemet utan min grova bröstkorg - den tar på tok för stor plats i plaggen. Mina armar är helt klart för korta, mina ben likaså. Min midja är ofta för högt placerad. Mina fötter är 36:or på längden men 38.or på bredden. Skor till ankfötter tillverkas tyvärr allt för sällan. Mina vader är för kraftiga mot vad stöveltillverkarna anser är normalt- inga muskulösa vader på damerna - tack! Så högskaftade snygga stövlar har aldrig passat på denna kvinnokropp. - fan ta basketträningen som gjorde att jag hoppade och hoppade...vadmusklerna bara växte o växte...

 Längre tighta jumprar är ett stort -
G Å R  I C K E.
De strävar motsatt jordens dragningskraft uppåt- rullar sig över mina höfter in mot den avsmalnande midjan och lägger sig som en liten osympatisk korv där runt magen.
Inte riktigt som varken designern av plagget eller jag hade tänkt oss.
så... hur är jag skapt egentligen?

Rundare här än där.
Framför allt kortare här o där än modeplaggen är.


Inte undra på att karlarna vänder sig om efter mig ibland när jag går förbi...
...Jag måste ju vara en syn för gudarna.


Eller har jag bara spenat mellan tänderna? Får väl sluta skratta o le så mycket.


Tur att jag har en symaskin!


För med den,  sax, lite tyg och tråd- ja, då ser jag ju nästan normal ut
Synd man inte har päls likt katt och hund.
Ty den kostymen passar perfekt både då du är smal och rund.


Kram på er och lycka till med inköp av er nya höstgarderob.
Sussalungt!



1 kommentar:

  1. Ja det är inte lätt att passa in överallt....men...å andra sidan, jag är glad att du inte är som alla andra....utan att du är du!

    Det är inte heller lätt att vara banan i ett aphus! Stor vid kram på dig!

    SvaraRadera