inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

onsdag 17 augusti 2011

TomtaInn - Bed and Breakfast.

Då var det dags igen då, jag är på G. Det kliar i skrivarfingrarna o hjärnan svämmar över av tokiga tankar. Får samla mig en minut så ni inte får läsa de värsta tokerierna..
Samlar mig.........
                          Ni får kika på en fin pausbild så länge.
Lilla runda goda underbara Pirre Piraten ligger i min famn och kramas. Han är så fin så fin. Nu är det bara 5 valpar kvar. På fredag går ytterligare 2 flyttlass. Och på måndag nästa, sedan är det bara 2 kvar. Endast en är fortfarande osåld- Pirre. Men nu har folk kommit hem från semestrarna- nu börjar mailen ramla in om förfrågningar om valparna finns kvar osv. så det är nog bra en tidsfråga innan även han är såld. Annars skulle det inte göra mig något om han blev kvar. det händer ju att vissa valpar har " separationsångest" =)

Jag fick en ovanligt god idé idag..eller , tja i kväll. Jag är på bakhumör så jag har redan fixat till en liten kaka idag. Tog ett recept och byggde om och den blev kanon med hallon i. Nu blev det ytterligare en ombyggnation  - det blev kardemumma och valnötter denna gång. Och iden var mycket GOD..mycket god. Jag tog en bit och så en bit till. Sedan fick jag hejda mig. Men då var ju inte kakan lika fin längre. Men den var god.
Kanske får jag fler goda idéer i morgon. vem vet, vem vet inte du vem vet inte jag, vem vet ingenting alls.


Har tid på vårdcentralen kl tio i morgon...F Ö R tidigt vill jag säga. Varför kan de inte ha förståelse för att jag är en enkel liten kvällsmänniska..INTE morgonpigg.  INTE morgonpigg. Nu får jag släpa mig ur slafenhafen i morgon på bitti tidigt. Jo, det blir tidigt, jag ska ju ta hand om mina små inneboende först. Det ska fixas till frukost åt de 16 hotellgäster jag har här på 
TomtaInn - Bed and Breakfast.
Men innan det blir frukost ska alla vännerna ut i friska luften och göra sig " bekväma". Medan de kutar runt i oregelbundna cirklar på gräsmattan ska jag nämligen renovera köket. Eller, ja, vissa delar av köket. Det vill säga de delar där valparna huserat över natten. De gör inte som man säger de nej...de pinkar lite varstans. Även om de har ett begränsat område att röra sig på - vilket de nyttjar till det yttersta- så är det ändå en braderlig plätt att få ordning på. Så på med nya tidningar..sedan kommer vi till husmor själv. Jag behöver oxå lite ans o skötsel på morgonen. Men till slut i ett ordnat kaos har alla fått mat och mår tämligen bra. DÅ kan jag åka till vårdcentralen. Det hade varit mycket bekvämare för mig om det hade varit kl 13.oo. Men sådan tur har jag inte.  Men jag är ju inte bara mamma jag är ju bläckfisk oxå. Och eftersom jag finslipat dessa färdigheter till det yttersta så klarar jag dessa mornar utan större mankemang. Jo, det gör jag. 
Faan jag är överjävlig, visst är jag. Vi mammor är det. 
Mammor är bäst - så är det bara !
Så nu ska jag ladda inför morgondagen. Till dess säger jag- ha en bra stund till nästa gång vi ses o hörs o råkas. Under tiden ska jag sluta hejda mig och gå ner efter en bit solroskaka till. 


Sussalongtime!



1 kommentar:

  1. DU har det inte lätt du lilla vänniska!! Ha massor av valpar springandes som inte är ett dugg söta o inte ett dugg pussiga...dessutom kliva upp nattimitten...va blir de??? Ujujuj du får ta dig en kaka till sen!!!

    SvaraRadera