inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

tisdag 9 augusti 2011

pladdrar på som vanligt.

Hejsan svejsan.
Tänkte skriva utav mig lite. Hur har ni det ute på fältet?
Här är det ömsom regn ömsom solsken. Varmt ibland och kyligare oftare än det var för en vecka fjorton dagar sedan. Varför? JO, det är Augusti. Jag säger det varje år, nu är det augusti nu försvinner värmen- poff och det blir sant. Dagarna kan vara både soliga och varma ännu men så kommer skymningen och POFF- värmen ... all gone.
Jaja, bor i ett sådant land med ett sådant klimat, får skylla mig själv.


Inte har det hänt så mycket värt att skvallra om kanske men det struntar jag i jag pladdrar på ändå. Har inte vett till annat. Alla valpar utom supergoa kalasfina och rundaste valpen Piraten alias Pirre finns kvar. Han är väldigt söt och go...tänk om han har separationsångest och måste stanna? Sådant händer i bland, det gör det faktiskt. Jo, det har hänt. =)


Inga svampar har jag varit ute och plockat ännu heller. Segt det ska vara då. Men jag blir så sur, har de inte huggit ner alla träden i min före detta svampskog, så har de satt upp vägbommar. Man kommer ingenstans i skogen. Varför gör de så? Tänker de inte på att det finns  stackars människor som mig som inte kan gå hur långt som helst? Nej, det är tydligt att de inte gör. Skitsprakar! Får se, någon gång ska jag väl ta mig ut någonstans där inga bommar står i vägen och där träden fortfarande står kvar i sitt höga majestät, och kika efter lite svamp. Jag klänger fast mig vid det hoppet. 


Så till veckan som kommer börjar jag med ett veterinärbesök. vaccinering, besiktning och idchippning av valpar. Sedan leveranser under veckan som kommer. Nästa vecka där på samma visa med nästa gäng.  
Det som kändes så avlägset är helt plötsligt här.


Det blir nog bra med det.
nu ska jag släpa min illa åtgådda lekamen in i sovrummet och sluta de små ögonlocken och få min beskärda del utav skönhetssömnskakan. Jorrå, så kan man oxå säga. Eller annars.
Gonatt på er. !  
Sussagott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar