inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 1 oktober 2012

oliktänk.

Alltså, jag vet att vi resonerar o tänker lite olika vi människor här o där. Men jag tänker mycket på en kommentar jag fick för flertalet år sedan.

Jag har tecknat en försäkring "mot" bröstcancer som jag sedan utökade att även gälla livmodercancer.
Försäkringen är ju inte mot cancer utan för att jag om jag drabbas ska få lite extra ekonomisk hjälp till ev. rehabilitering, hjälpmedel osv. Kostar mig några tior i månaden. Denna tog jag första året rosa banden såldes, detta försäkringsbolag samarbetade med dem.
Nåväl. Pratade om detta med en kvinna som då utbrister:

Den försäkringen är värdelös, du får ingenting om du blir sjuk någon annan stans.

OK? 

Det var jag faktiskt införstådd med. Och mitt svar blev:
Jag hoppas faktiskt att jag ALDRIG ska behöva använda den alls.

Då tittade hon frågande på mig. Jag nådde liksom inte fram där. Och ärligt talat, jag orkade inte försöka heller. Som sagt, vi tänker  l i t e olika då o då. Tydligt är i alla fall att somliga är o tänker smartare än andra. Jag köper rosabandet varje år. Likadant där. Hoppas att jag aldrig ska behöva ta del i forskningens framsteg ang bröstcancer. Dvs att jag aldrig ska behöva behandlas för det. Men ger gärna mitt lilla bidrag och gläds åt de som blir hjälpta. 

Ja, det var denna stundens fundering. Blir minst ett rosabandinköp i år också.
Köp du med.

SUSSALONG 

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Varje år blir det ett rosa bandet .Och hoppas att jag aldrig får bröstcancer ,eller cancer överhuvudet taget .

    SvaraRadera