inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

torsdag 20 september 2012

Arg som ett bi !?!


Trött tröttare tröttast...phust!
Hade en plan, enkel plan. Åka till Ikea köpa några nya burkar. Såg dem pånätet, nyheter, kollade...jo, de fanns att köpa på "mitt" varuhus i Marieberg, Örebro. Kanon. Åkte dit, införskaffade ett gäng burkar. De var ännu finare i verkligheten och såg väldigt praktiska ut. Ska ha pålägg i dem bl.a. och locken är transparanta, bra! då ser man vad som är i och slipper att öppna burk med korv, sedan burk med ost och burk med gurka innan man finner salamiskivorna. Vinn vinn vinn.
Micro tål de också. Kostabrava dessutom.
Väl hemma ska förpackningarna forseras...åhåjajjajjaaa..ni vet hur det är. Plastburkarna är inslagna i plast som ligger i plast som ligger säkert som i en bunker.
Men DÅ..DÅ slår galenskapen till. 

Jag föreställer mig följande senario:
Där sitter de, formgivarna, arkitekterna, förståsigpåarna, hjärnstormargänget på Ikea och tänker så det knakar...
Jahaa säger högsta hönset. Nu har vi alltså tagit fram en finfin produkt. En superbra plastburk i olika storlekar. Passar det mesta du behöver lägga i burk i ditt hem. Så vad gör vinu...formen är bra. Färgen snygg o tilltalande. Priset kanon. Men det GÅR JUBARA INTE! 
Vi är Ikea, vi representerar landet LAGOM, Sverige alltså. 
Nu har jag det!!!
Den lilla klisterlappen vi alltid sätter på våra produkter ni vet.
Ja,ja, alla nickar ivrigt i samförstånd.
DEN sätter vi mitt på det transparanta locket i hördplast..DÅ blir det LAGOM BRA.
JA! hurraropen ljuder högt och alla yra höns studsar upp ur stolarna med armarna viftandes och en vågliknande rörelse rör sig genom "förståsigpåbästoch kreativaste- rummet".
NU, ser de väldigt nöjda ut med sin bedrift och kan med gott utförande i betyg återgå till att skapa nya braattha saker till miljoner hem som ska lnceras till jul eller Juli nästa år.

Hemma i mitt kök står jag och sliter mitt hår och svär efter galenpannor o apskaft som inte fattar att lappjäkeln skulle sitta på det första lagret skyddsplast runt plastburken och INTE PÅ locket. Lim sitter bra, är segt och plastlock blir lätt repiga när man trots lång blötläggning i riktigt varmt vatten med mycket diskmedel och även olivoljeindränkning ändå inte får bort alla limrester osv.

Ok..

Ännu en dag som ilsken konsument.

Får göra som vanligt...skicka ett "innehållsrikt o detaljerat" mail.

Ses. Kram Suss.A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar