inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 16 september 2012

Våromvridning på hösten?

En gång i tidernas begynnelse fick jag lära mig att det heter våromvridning när det blåser vårstormar och allt "skit" som sjunkit till botteni sjöarna ska upp till ytan o bli näring till fiskar mm...om nu detta stämmer är det det jag har här hemma fast höstomvridning. Verkar som om allt skit som gömt sig i hörnen nu ska fram o visa sig. Men det visar sig att det fortfarnde är skit.. ger ingen näring till mitt humör alls.
Hotellpersonalen i TomtaBädd&Frukost ( det är jag) försöker att engagera de inneboende hotelliggarna. Med föga om inte riktigt dåligt deltagande stundom, i omvridningen. Det kommer fram så mycket spännande ur vrårna som vi inte behöver. Vi har ju tydligt o klart behövt det en gång i forntiden. Men dess glansdagar är länge sedan svunna tider. Så varför ligger de då kvar?  
Om detta lär de vise i Lund få spendera mycken tid att grubbla över.
För den tiden har inte jag och inte lusten heller...tänk om....tänk, tänk om....
OM det får ligga lite till kan det bildas gas då? Tänkte mest på lustgas..men med min tur blir det antagligen bara sumpgas o sura uppstötningar av det. 

Jo, igår blev jag av med lite av inredningen som inte fyllde någon som helst funktion längre men fortfarande återstår tankenöten:
VAD ska jag göra med resten? 
Om man kunde bli professor i fundera o grubbla, ja då skulle jag ha min doktorshatt nu. Jag lovar.
För S O M  J A G. H A R. F U D E R A T och spånat genom årtionden.
Hela hotellet är som ett enda stort pussel faktiskt har jag kommit på.
Gäller bara att hitta rätt pusselbit till rätt hål i pusslet...ibland får man ta till lite drastiska åtgärder som bandsåg, slipmaskin och sopkontainrar.. Men oftast blir det ok i slutänden på just den Våromvridningen.
Så nu åtwrstår lite städning, men DEN personalen har gjort någon form av bolagssammandlagning med TomtaBädd& Frukosts personal ( det är jag) och vi har blivit ett, bara vi i ljuv harmoni..
Det tror de i alla fall. Men vad vet ju jag? Jag är ju bara anställd här och någon föreståndare verkarinte gå att få,tag på. Så jag fungerar som stand in då tydligen..
Ja, ja....nu är det en annan dag så jag drar ett låååångt o djupt andetag och känner efter..nä, ingen lustgas...ingen supgas heller..så då kan vi väl bordlägga dagorningsfrågan: städning? Visst kan vi.
De som är mot höjer rösten nu.
( I detta skede spejar jag ut över en tom nedervåning och lyssnar på ljudet av INGEN som säger i mot).
Pang o klang o C;o fråhgan är bordlagd o tas upp vid nästa bolagsstämma. 
Och jag tar söndag en stund till. 

SUSSALONG på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar