inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

torsdag 13 september 2012

koncentrerad?

Kommenterade en gammal skolkamrats bild o frågade varför han inte log...koncentrerad kallas det svarade han..AHAAAAA! 

Då är det ju glasklart. Min gubbe säger alltid att jag ser så allvarlig ut när jag kommer och går..det gör jag ju inte...feell!!
Jag är KONCENTRERAD. Född koncentrerad, det ni.
Koncentrerad Suss...det ni..det blir mycket kvinna för pengarna det.
Kanske därför ingen har vågat sig på konststycket att köpa mig. Det går inte alltså. Synd.
Skulle sitta bra med lite kontanter som kunde få bränna hål i fickan så jag behövde nya byxor och resten av garderoben som matchade de nya byxorna. Jag fortsätter drömma på det.......

På tal om garderober, så har jag tre slitna fula garderobsdörrar i min hall. De sitter på tre välbehövliga garderober så det är inte bara att avskaffa dem.

Nej. Så i dag införskaffade jag DEKORTAPET. Tja, gubben tror inte det kommer bli så dekorerat då han inte tycker de var särskilt snygga..men vad vet väl han om det? Nada. 
Han säger att han har smak visst det...jag säger att han har dålig smak då den inte sammanfaller med vart min röst går. Men han ska få se att han har fel denna gång oxå. För jag ska få dit den  på dörrarna och det kommer bli såååå snyggt..eller ja, klar förbättring i alla fall.
För som de ser ut nu....slitna efter att vi rumstert här i .....i.....snart 21 år. Den 15 Oktober har vi bott på denna brevlåda i 21 år.  
Mycket har hänt. Det mesta har varit bra. Mycket djur, många upplevelser, tre barn. Vi har inte bara bott här, vi har levt här. Drivit vårt företag här. Haft vårat paradis här. Det är sant, det har varit vårat paradis här. Lagom långt bort och lagom stor rörelsefrihet. Underbara grannar. Ett paradis. Vårat lilla paradis. 

Garderoberna får sig nog en omgång i morgon eller så en annan dag. Det bär mot höst så min kropp förklarar krig mot min vilja. Vill inte. Är väl vad den säger. Men min hjärna är lite lomhörd så jag fattar inte gärna vad  den menar o vill mig. Jag vill så mycket. Jag älskar att göra så mycket. I min hkärna bor tusen ideer men jag kan inte använda dem....
Skulle vilja bo på bättringsvägen, då skulle man må bättre o bättre dag för dag eller? 
Nåväl. Det är som det är. Snart fyller vårt yngsta barn 19 och strax efter fyller min lilla Fanni 16 år. Det är många år på en liten hund. Men hon verkar pigg. Väldigt pigg för de åren. I dag såg jag på ett kort av henne då hon var ung. Svart med chokladbruna tecken - black & tan - nu är hon svart med gråa tecken. Älskade lilla Fanni. Det blir Pedigree Pal tårta med vispgrädde o lite dajm på som vanligt. Ett år försökte jag med annan burkmat..den födelsedagstårtan fnös hon åt och gick sin väg. Åt i te ens dajmen...så f
det var enda gången jag försökte med ngt så duuuumt. Enligt henne , ur dumt och stort misstag mot hunden. Inga fler tabbar. Pedigree pal burk blir det. 

Men nu ska jag spel lite tänksådetknakarspel...så luktar det bränt, lugn, det är bara jag.
Men börjar propparna gå...ring 112 och spring för då är det något helt annat och jag oskyldig.
Kramelikram på er hottentotter 
Sussalong.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar