inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 9 september 2012

Sommaren tackar...

Sommaren tackar för sig och hösten knackar på. Tog in lite av det som fyller mina rabatter o min själ just nu. Jag är beroende av grönska. Älskar det som växer o förgyller min tomt. En vacker bukett är för mig något jag plockat i min trädgård eller på ängen...något jag plockat själv helt enkelt. Att köpa buketter i affären är helt ok vintertid. Men så länge det finns att plocka själv gör jag gärna det. Nu står denna vackra bukett och förgyller mitt kök, varje gång jag låter blicken svepa över köksbordet ser jag den och njuter. 

Tror att det är detta billiga nöje som gör att jag klarar alla motgångar, allt elände o satyg som kantat min livsstig. Den går krokigt, den går fram o åter, den går uppför och ibland stupar den rätt ner i avgrunden. Men på något vis verkar jag bli hängande där på klippkanten till stupet, på något sätt får jag fotfäste och sakta kommer jag tillbaka på stigen. Att jag orkar är nog mycket tack vare de energikickar som finns runt mig. Helt gratis o öppet ligger de där redo för mig att plocka in, redo för mig att älska o njuta utav. En vacker blomma, vackert träd, vacker himmel, fin färg på höstens löv...allt är gratis och bara finns där. Tur att jag är estet helt enkelt o kan njuta av det ögat når, det som oavbrutet går in i min hjärna o tolkas som skönhet, som läkande salva för min sårade sargade själ. Och att sakta smeka en mjuk päls, att njuta av att se mina små hundar o katter rusa runt i gräset, dansa en virvlande dans med mina små vargar till underbara toner från trädkronorna, det är LIVET.
Skattar mig lycklig som kan uppskatta denna skatt.
Allt detta som låter mig SUSS alias SKATTKATT 
att njuta av livet. Berusad av naturen. Jag är lyckligt lottad som ser skönheten i en enkel trävägg från mitten av 1800-talet, en gammal timmerstuga som är mitt PALATS, liten stuga uppe på kullen med väggar röda....och grönska utanför...det är min lycka, där bor min lycka. Där bor jag.

Hoppas ni har ett litet palats någonstans. Inom er eller nära hjärtat.

Suss skattar sig lycklig. 

Konsten med att leva är att leva mitt i livet /Suss.A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar