inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 16 januari 2012

Skönhet - jamenvisst.Jag är en trollpacka - Ta mig som jag är eller stick.

Skönheten kommer inifrån - jamenvisst. Vi behöver inga krämer, dyra laserbehandlingar, den ena dieten bättre än den andra så att du får getingmidja...osv.
Nämendåså -  bombarderas man av reklam för Hälsopiller, Hälsondrycker, Hälso- det ena o det femte - för att skönheten kommer just inifrån. För att inte glömma allt superfenomenalt mot svullen mage. Svullen mage är tydligen ett stort NO NO. 
Jag ger upp.
Jag är en trollpacka - Ta mig som jag är eller stick.

Det skulle kunna bli min kontaktannonstext eller datingsajtstext...( gäller att hålla tungan i rätt mun där ja.)
Trollpacka söker någon att öva trix o konster på samt någon som provsmakar dekokterna mot diverse kramper osv..kanske mot svullen mage? 
Bra va!- tror ni jag får svar?

Reklam, reklam, reklam..och mer reklam med käcka slagdängor i. Vi lever i mellandagsreansförlovadeland.
Och Siba är kung och fortfarande bbiiilliiiggttt.
Men så kom jag på att de menar dagarna mellan Nyår och Jul- dvs hela 51 veckor av bbiiilliiigggtt. Tog lite tid där innan polletten ramlade ner. Är lite seg ibland, är väl därför de kör den om o om igen. 
Men ge inte upp Siba- snart kommer det en kund till er också ska ni se.
Så, då har vi rett ut det också. Mer? Jo, snöbyarna. VART ligger de och främst VEM/
/VILKA bor där? Inte samovarerna som jag först trodde. De bor tydligen i ishallen, det upplyste en god vän mig om. Hennes man är tydligen en, OK- då vet jag. Steg 2- googla på youtube...Inget bra svar där heller, får helt enkelt fundera mera.
Jo, tänkte på hon Enstaka. Henne har jag aldrig sett, har ni? Bara hört om henne på tv o radio.
Enstaka skurar i hela landet.Känns det igen? Men här har då aldrig varit o skurat.Har hon varit hos er? Hon kanske bara är en myt. Eller så, ja!
Tomten- DÄR har vi det. Han bor i snöbyarna naturligtvis och kanske hon Enstaka bor där också. Det låter vettigt. Har nog löst den gåtan då ja. Bra jobbat där.
Så då har jag löst det....
löst- ja, det var det jag fann i hallen, på golvet, efter en hund, brunt och l ö s t.
Men har man tagit "honom" i båten så får man ro utav bara f*n. Och jag ror må ni tro. Efter roddpasset vilade jag kungligt i min reclettfotölj halvliggandes med en god latte i min hand.Tur jag har mig som vet vad jag behöver och hur jag vill ha det. Så då blev det lite ro till slut.


Så ta det med ro därute i vintercybern - tills vi hörs igen.
Suuuuuussa lungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar