inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 30 oktober 2010

Valpning på schemat.

Idag är det PudelPärlans dag- eller dygn kanske jag ska säga. Kl 21.30 lördagskväll såg jag att hennes slempropp gått/släppt. det betyder att valpningen har startat. jag som trodde det skulle dröja ytterligare 2-3 dagar. Så fram med allt jag förberett- och vilken tur att jag förberedde det sista med sängar,filtar o dynor i dag. Mitt 6:e sinne som satte in där ? Så här sitter jag nu väntar och väntar på att nr ONO ska födas till denna värld. för väntat har jag gjort i flera år. Parat o parat antingen har tikarna gått tomma eller så har det gått galet och inga valpar har det blivit. Nu har jag flera stycke dräktiga. Hurra va bra !!!
Det är naturligtvis inte en o samma tik jag parat o parat..nej jag har några stycken. Och eftersom jag är hemma hela dagarna har jag gott om tid att ta hand om flera kullar samtidigt, jag har liksom ställt in mig på att det blir Xantal veckor framåt som jag kommer att vara relativt begränsad i mitt ringlande =)
Sötaste Pärlan ligger och väntar på fortsättningen efter att slemproppen gått. Nu ska det födas underbara små pudelbäbisar.

I dag har min hjärna stannat på valpning, det verkar liksom som om den går på repeat...om o om igen. Jag ska tillbringa kommande veckor med att bara krama o pussa o snusa på små ulliga krulliga bäbisar som är så mysigt. Världen får helt enkelt tåla att min hjärna gått i stå just nu i dag o natt och vad det nu hinner bli. 
JO- ska ju ställa tillbaka klockan en timme nu oxå, det får vi inte glömma. nu ligger sommaren BAKOM oss så då drar vi klockan BAKÅT. 
Vilken tur för mig som kanske kommer att vara vaken hela natten - då får jag vänta X-länge...eller ? Nej det blir till att lägga spindelharpan eller någon annan patiens och bara se tiden an. De små lilven kommer när de kommer och jag ska visa hela världen hur vackra de är.
så medan jag väntar får ni göra något mer kreativt- som att fika eller se på en bra film eller dra ett roligt skämt eller något. 
Mig hör ni snart utav igen - förhoppningsvis med mycket goda nyheter.
Hejsan hoppsan ha det bra .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar