inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 31 oktober 2010

kropp och själ

 Jag 
har funderat på det här med vridningen av tiden fram och åter. 
När det blir sommartid säger alla - men klockan är ju bara...
när det blir vintertid säger de- jag är ju så trött för klockan är ju egentligen så och så. 
Så jag undrar - 
VAD ÄR KLOCKAN - EGENTLIGEN ?
Vem har kommit på detta med olika tider? Och varför då? Vi hade det väl bra innan? 
Jag vet att jag hade det, och jag visste vad klockan var- hela tiden.
Ja, men nu är det som det är och vi får finna oss i det tydligen. För mig får klockan vara det visarna visar, det blir enklast för min hjärna. Man vill ju spara förståndet så länge det går =)      

Jag har andra saker att brottas med - värk. den kommer flygande i en väldig fart så här på hösten. Och det är då jag inser att jag faktiskt mådde mycket bättre i somras- fast jag inte trodde det. För NU märker jag skillnaden.      

Det värker o värker i ryggen o överallt- varför skulle Gudfadersomihimmelenär misslyckas så katastrofalt med just den här kroppen, när han hade så många att välja mellan.

Det är frågan som just jag ställer. Varenda muskel,led o allt omkring gör uppror mot varje tänkt rörelse jag försöker mig på. Men en del måste man ju göra i alla fall. Ja, så det är som med tiden, bara att finna sig i tydligen. För ännu har inget bot hittats trots att jag provat på diverse olika sätt, piller, kaktusvatten, Aloevera och gudvetvad...
Men jag finner mig, ok jag finner mig ett tag till.

Jag skulle inte vilja säga att jag tömt mitt orförråd för kvällen- det vore att ljuga och det är fult, jag är inte ful, men jag tror inte att ni-eller du- eller? orkar läsa så mycket mer..kan ha fel.
Men ni-du-? får finna i er att jag slutar nu.
Ha det bra o klä på er varmt för nu är det höst.

PS! - Pärlan fick 3 svarta fina valpar. 2 hanar 1 tik. Allt gick bra och just nu ligger de med sin mor och myser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar