inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

torsdag 4 november 2010

Skönhetsbehandling av hög grad =)

Underbara Glåri har varit hos Sofia på Arken Zoo i Hallsberg och blivit tillpiffad så det heter duga. Hade fått ursöt accessoar i luggen, vit 0 lila med "diamant" i mitten. Hon var så söt så jag kunde ha kramat henne platt. 

Nu har 2 tikar fått sina valpar. one to go !
Xina är min inneboende gravt vida dam. Magen börjar bli så stor o rund, juvern börjar fyllas ordentligt så det är dags när som helst. Lilla Pinglan fick det lite jobbigare. Det bar sig inte bättre än att vi fick åka till Strömsholms djursjukhus, en resa på drygt 11 mil enkel. Så där hela natten med värkstimulerande dropp och så till slut var alla fem valparna födda. så skönt att det gick utan snitt. Fem är många för en så liten hund, hon väger bara ca 4,2 kg vanligen. 4 tikar o 1 hane fick hon. Alla mår bra och de små bara äter o äter, så här dygnet senare. Jag var väldigt mör när jag kom hem i går morse. Hade då varit uppe i dryga 24 timmar och kört 23 mil samt haft förlossningsarbete hela natten. Men lyckan tar över och man glömmer strax.

3200 kr kostade det i inträde/utgångsavgift. Och vi som var glada över att det var lite räkningar denna månaden så vi kanske skulle kunna få några kronor över HAHAHAHAAAA vilket skämt. Sa jag att vi hade hoppats på att spara någon krona hahhaaa skämt skämt och roliga historier. Det är något som verkar stört omöjligt- detta fenomen att spara pengar.
Jag har haft ett lamt o tamt försök till att pensionsspara under några år, men det är slut på det nu ska jag säga. Fick årsbeskedet idag...värdet har stigit med hela 40- du läste rätt FYRTIO usla kronor, så ska de ha skatt  och årsavgift- totalt 200 kr. Det ger resultatet MINUS 160 kronor. Va tusan ska det då vara bra för. Nu tar jag och avslutar s k i t e n och lägger pengarna i ett kuvert i mitt lilla säkerhetsskåp, där är det varken skatt eller årsavgift. då minskar i alla fall inte sparkapitalet. det känns som ett riktigt hån. Dessutom blev jag upplyst om hur mycket jag BORDE spara varje månad, betydligt mer än den blygsamma summa jag sätter undan. För det är en viss del av inkomsten man BÖR spara. Men deras medelinkomst är - hör o häpna- 25 ooo kr i månaden. 25 ooo...herre min ge. Jag har bara en bråkdel av det- ca 1/3. Har frågat runt- ingen har den månadslönen...räknar de in Wallenbergarna och familjen Bonnier när de räknar ut medelinkomsten? Då kan jag ha förståelse för resultatet =) Trots att den är tämligen missvisande.


Ja, det var väl det mina tankar snurrade runt idag- valpar och förlust av sparkapital.
Jo, jag har ju varit och köpt en ny hundbur  och inrett ett tredje förlossningsrum. Mycket att stå i, mata, rasta,mata,  krama, pussa, mata, rasta,krama, o pussa...Mycket många matningar blir det. Dräktiga tikar äter mycket- digivande tikar ännu mer. så har jag ju min lilla goda (T)Ramses- han äter ju fortfarande mellis. Han ska heta Ramses- men har inte riktigt vuxit i namnet ännu- han är bara kronprins- det dröjer ett tag innan han blir kung. så han får heta tramses ett tag till =)
Nej nu ska jag nog krypa till kojs, man vetju aldrig när nästa valpningsvaka inträffar- bäst att vara utsövd.
Xina tittar mycket nyfiket in i "förlossningssalen" där Pärlan ligger med sina 3 nyfödda små. Hon vill kanske se vad som väntar henne..hennes mage är ju oxå rund o fin i väntan på små ulliga gulliga valpisar. Jag väntar oxå. Nyfiken på vad det kommer att bli för sötnosar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar