inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 13 november 2010

Köpt nya fina julkulor = fönsterbelysning. De är jättefina och lyser lagom trevligt nu när mörkret kommer allt tidigare. Tänkte att jag börjar smygjulpynta redan nu. Jag har ju inte ork att göra så mycket per dag så för att hinna med allt får jag göra som Ikea och börja julpynta tidigt. de måste ha Svenskt rekord i tidig julpyntning, ett år började de redan i september...det känns väldigt fel faktiskt. Då hoppar de ju över typ Halloween m.m.


Lika dumt tycker jag det är med att sälja semlor redan i mellandagarna- de ska komma i början på februari ju. Varför ska allt stressas fram i förtid? Låt var sak ha sin tid, vi hinner med i alla fall. Annars blir det snart så förskjutet att vi börjar fira påsk på nyårsdagen och det kommer att skapa kaos i oordningen.
När det är mellandagar ska man äta resten av julbordet och eventuellt göra ett o annat reafynd. Var sak på sin plats i sinom tid.

Så, vad kan jag säga mer en sådan här lördagskväll?
Har jag inget annat för mig än att sitta och plita ner en massa trams? 
Nej faktiskt inte.
Det är ju inte direkt väder för att sitta ute på altanen o mysa med en god bok eller ett korsord och en kopp kaffelatte.... oj vad jag saknar det. 
Sitta vid köksbordet ger inte samma känsla liksom, inte samma mysfaktor, tyvärr. Den sprakande brasan i all heder men- jag saknar sommaren. Det gör jag större delen av året.Så jag sitter här och plitar o plitar. Men bättre än så här blir det inte så jag ger upp. Hade några roliga tankar precis innan jag satte mig ner- men de for sin kos...Men ett roligt foto kan jag bjuda på. jag trodde jag hade ett akvarium-men det var en kattsäng.
ha´re bra o sov sött !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar