inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

tisdag 16 november 2010

två vackra blondiner

Två vackra blondiner som kikar på varandra. Goldi till vänster och Xina till höger.
Goldi är nyfiken på Xinas små bäbbar. De är så blonda o vackra att de skulle kunna vara Goldis egna tycks hon tänka.


I dag har det inte blivit mycket gjort- läkarbesök med en fruktansvärt värkande rygg och en nacke som inte är att leka med. det medför mycket yrsel och huvudvärk och illamående som pricken över i:et. Skulle tro att detta är sviter efter min älgkrock i maj förra året. Får man in en halv älg i bilen så får man sig en jädrans smäll, så är det bara. 
Nu lyckades jag få min läkare att skicka remiss så det får kollas upp mer noga. för jag blir tokig. Tycker att jag har så jag klarar mig redan med min attans led/muskelsjukdom - EDS. Men mycket vill ha mer..eller?  

Försökte sedan ta ut medicin- gick inte. Tycker det blir vanligare o vanligare att de inte har medicinen hemma när man kommer. Förr hade de det mesta hemma på apoteket- men nu när det privatiserats ska det gå med mer vinst antar jag och då gäller det ju att hålla nere kostnaderna för lagret. Den jag behövde mest o bäst och som var slut i mitt skåp hade de inte..får vänta tills på torsdag, val? Svar: Nej. Bullskit - som en vän till mig skulle ha sagt. Bullskit - sa jag oxå.

Och har man sett vad som händer när man misshandlar en liten blomma ordentligt större delen av året- den blommar så här praktfullt och får till följd att jag får lite dåligt samvete, ska skärpa mig nästa år. Men en fin Novemberkaktus blev det och den pryder väl sin plats i vardagsrummet. Jag lyfte dock fram den så den ska synas lite mer. DET har den lilla växten förtjänat. =)
Ett litet veto bara- det är ingen kaktus. Kaktusar har inte blad. De med blad kallas kakteer- vet inte om denna blomma kvalificerar sig dit. Men de har kallats November/påsk- kaktusar i alla år. Namn efter blommningsperiod. Det var min expertis i detta ämne, nu då?
Vem vet, vem vet. Har inte så många roliga tokiga och galna tankar i min lilla hjärna idag. Tycker mest att det verkar som om jag är helt slut i huvudet med tanke på all yrsel m.m. Det har varit lite stressigt och så ett tag. Rörigt och stökigt. Kan ju ha sådana biverkningar på somliga. Och någon gång ska väl vara den första för detta oxå. Har inte haft det i tidigare. som jag brukar säga- Jag tycker man ska prova varje sjukdom minst en gång i livet så man vet vad man pratar om....jag har faktiskt hunnit med att prova ganska många hitintills..så varför inte fylla på min resumé ?  
Operationer har jag väl genomgått någonstans åt 14 ggr hållet eller så. Några typ- frivilliga men de flesta är det inte. Men jag brukar se det som ett bra tillfälle att få sova och vila upp mig ordentligt. För killarna o tjejerna på Narkosen- DE vet hur man kokar bra saker de..man slocknar direkt Det tackar jag särskilt för. 
Så ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzz...på er Nu är det natta!

1 kommentar:

  1. AMATÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!!! Bara 14 operationer....*smackar med tungan* Flicka lilla...jag har iaf 18 st o lägga till merit-listan!
    Annars e jag rörande enig med henni om att narkos-kockarna e duktiga! Skulle kunna tänka mig en burk att ta till vid behov...
    Nu ska jag fortsätta att vältra mig i dagens plåga...HUVUDVÄRK!

    SvaraRadera