inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 5 november 2010

Finn fem fel.
 Den lilla- hunden -(T)Ramses- i den stora sängen och den "stora" hunden-Goldi- på den lilla kudden.Men hon kanske kände sig lite sexig och förförisk denna kväll och tänkte att det kanske kan locka hit något tjusig herre... om jag lägger mig ner på leopardkudden, men jag såg ingen dock. Kan ju oxå bero på att de kan vara lite tröga med att fatta vinken ibland, eller vad säger ni tjejer =)

I dag har det varit kallt, onödigt kallt för min smak. Jag försöker vänja mig vid att det är istid på G- men jag kan faktiskt inte, det bara går inte, jag vill inte helt enkelt. så enkelt är det. Vad ska jag göra då? Tjacka spikskor och listigt dra till varmare land? Skulle vara en bra sak att göra. Om det inte vore så förbenat långt att åka. synd om hundarna att sitta instängda på en pytteliten bostadsyta i en bur i ett plan, mycket dunder o brak o oljud i de stackars öronen. Nåväl det blir väl till att stå ut med ytterligare en vinter i Tomtatrakten. Ja så får det bli. Jag tycker inte om det- men jag inser fakta- jag är för fattig för att kunna evakuera.

Man kanske kan lägga sig under solariet och lyssna på Hawaiimusik typ- Honolulu babyyy..trallalalaalaaaa? Varmt blir det ju onekligen där under rören. Och svettigt- hm...då måste man duscha och när man kommer ut ur duschen blir det kallt och så fryser man och då behöver man lägga sig under rören för att tina och så blir man svettig...känns plötsligt inte som en så bra ide´trots allt...bastu? Nja, då har vi ju svettningarna där igen....får tänka ut något annat, tänker, tänker, tänker fortfarande.........

Det får bli yllesockar och en fleecefilt i år igen =)

Tur man har vedspisen, om man eldar med gamla heta kärleksbrev lär det bli himla varmt. Synd att jag inga sådana har då. Så det får bli att hämta ved ute i vedboden i år igen. Summa summarum: samma förfarande som förra året- samma förfarande som varje år. Det börjar liksom bli en tradition det här hemma hos oss =)

Vi kommer bergis att ha minst en Alladinask på julbordet oxå. Det liksom är svårt att undvika det. Lika svårt som det är att undvika att det blir jul om en strax. Det känns som närmare 2 mån bort, men det är en illusion. Det är det alltid. Swisch swusch så står julen för dörren. Så jag har börjar fixa redan nu. Köpt en julkklapp, nya gardiner till köket, nya fina lysande julkulor till fönstret- det kommer att bli fint. Nu är det bara resten kvar.Men det sparar jag till senare. Man ska ju vara sparsam av sig, det vet ni väl.
så nu tänker jag spara på resterande av mitt ordflöde till en annan dag- kanske redan i morgon, vem vet inte du vem vet inte jag vem vet inte du vi vet inget idag....
Kram !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar