inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 22 november 2010

pensionär

De säger i reklamen- om du vill fortsätta göra det du gör nu när du blir pensionär ska du..bla bla bla...
Jag ÄR pensionär, sjukpensionär och NEJ skulle helst vilja göra något annat då, som att bestämma över mitt liv. VAD jag vill gör och NÄR jag ska göra det. Inte behöva tänka- OM jag är någorlunda ok imorgon ska jag göra si o så. Kan sällan till fullo bestämma något i framtiden för jag vet aldrig om jag kan hålla löftet längre, det gör mig tokig, så jag lovar sällan bort mig nu mera. För jag avskyr när människor inte håller tider osv. Har man bestämt något ska man hålla fast vid det. Det ska mycket mycket mycket till innan jag ändrar på lagda planer. Men, nu får jag låta bli att göra några. Klart det går det oxå, men ofta önskar jag att det inte vore så.

De flesta har 1 000 önskningar- jag har egentligen bara en- ATT BLI FRISK.
Tänk att få starta eget företag och förverkliga några av mina 100 idéer- vore underbart.
så alla friska människor ute i världen- var glada o tacksamma, man vet aldrig när friheten tar slut.

Och vad har jag gjort sedan sist då..? JO, matat hundarna, rastat hundarna samt pussat på valparna. Men mest passar jag upp på dem, de har en alldeles egen butler - en som jobbar väldigt billigt dessutom, nämligen jag. Men det är ju självvalt. 
Igår byggde jag om ena buren till Fort Knox..eller vad den skapelsen heter. Säkerhet i alla fall är vad det handlar om. Extralås på burdörren m.m. Ena valpen hamnade utanför och det höll på att gå riktigt illa. Det var några jobbiga dagar när man inte visste om det skulle gå bra eller inte. De är så små så det är svårt att säga varken bu eller bä och medicin är de i stort sett för små för. Konsulterade veterinärer i omgångar, fick samma svar av alla så då var det nog rätt o riktigt. Jag blir så genomledsen när det blir något sådant. Känner mig skyldig, vet att man inte kan ha ögon i nacken osv. Men jag vill ha det. Tror mamman tog i lite för mycket i panik när hon försökte få tillbaka valpen in i buren- han hade nog hängt kvar vid hennes spene när hon gick ut, det gör de ofta och jag brukar vara med. Men nu hann jag inte. Men han kommer sig och har slutat gråta. Nu gråter jag lyckotårar när jag pussar på honom och han försöker fixera mig med en blick som är lika ostadig som hans små ben =). Så allt blir nog bra.


Det snöar, sedan snöar det lite till och så blir allt till is. Så idag köpte jag en 25 kg säck med salt. Måste ha det i vår backe till uppfart-ca 50 m. Annars är det lika bra att ta på sig skridskorna när man ska ner till bilen eller hämta posten. Jag brukar kränga på mig broddar, slår jag mig i backen ordentligt kan jag bli sängliggande i flera dagar och det vill vi inte.


Skydd är bästa försvar =)


På tal om skydd så är jag lite grinig på mig själv,  har inte skyddat mig ordentligt. Inte en enda reflex har jag hängt på mig ännu, brukar ha dem överallt och i mängder. I år har jag varit så otroligt slapp, slö och likgiltig. Det är inte snällt mot alla trafikanter som ska försöka se mig och inte köra över mig i första taget. Så jag får ta mig i kragen imorgon och göra bot och bättring. På med reflexer på jackor och väskor- jag lovar. Lova du oxå- det är livsviktigt.


Så låt oss skina som adventsstjärnor på en klarblå vinterhimmel när bilarnas strålkastare träffar oss istället för att bilarnas hårda plåt träffar oss.

Ha det underbart i världens alla hörn.
C U !!!!!!!   





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar