inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 16 februari 2013

Pillerbruk.

Hej svejs i cyberrymden.


Nu har snart hela veckan gått igen. Hur vet jag det? Jo, min tablettdosett är nästan tom. Bara en "lucka" kvar att öppna. Nästan som en adventskalender bara att den har 7 luckor som man öppnar, äter upp innehållet men till skillnad från adventskalendern så fyller jag på den igen o igen o igen. Jag skulle gärna slippa dessa ständiga pillerintag, jo då.

Speciellt när jag var på apoteket i fredags för att hämta ut nya piller. Mitt frikort tog slut för ca 3 v sedan så nu har jag mycket dåligt med rabatt. 797:50 kr...nästan så nära de 800 kr jag fick betala...för 90 tabletter, dosering 2 st/dag är alltså medicin för 1,5 månad. Jag skulle kunna göra mycket roligare saker för de pengarna, tro mig.

Men att sluta med dem skulle innebära att jag slipper dras med denna 20 kilos övervikt som jag har tack vare medicinen. Men å andra sidan skulle jag inte orka överleva så länge  Det har vi ju sett prov på tidigare  Och eftersom mina barn o gubben ihärdigt framhåller att de vill ha mig i livet , av för mig obegriplig anledning så knaprar jag mina piller och andas lite dag för dag. För deras skull.Knaper i knaper i knap.

Med en urusel ersättning/inkomst som sjukpensionär så är det inte lätt att bara betala, gilla och gå vidare. Så att bara gilla läger är inget jag gillar.

För vem tror ni oftast uppsöker vården? Jo, sjukpensionären som är konstant sjuk.Vem köper mest o oftast medicin? Jo, i topp ligger sjukpensionären...det ingår liksom i "paketet". Ett paket jag skulle vilja slänga på brasan så det brann upp och försvann för evigt.

Men så är det för mig och fler med mig. Gissar att jag ibland o oftast betalar lika om inte mycket mer mycket för medicin o läkarbesök under en månad som "normala" friska människor lägger ner på detsamma på ett halvår eller tre. 

Lite upprörd blir jag. Men nu står mina ögon i kors av sömnlängtan  Så jag får önska er en trevlig söndag, för det har det hunnit bli.

Natti natti till er nattugglor och god söndagsmorgon till er andra.

Sussalongsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar