inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

torsdag 31 januari 2013

kvinnlig till tusen?

Är det så annorlunda att vara kvinna än man i allt?

Jag är kvinna. Jag skulle åka till matbutiken och inhandla lite matvaror. sagt o gjort jag klädde på mig, tog min inköpslista och åkte till affären handlade och for hem...
e l le r  HUR !!!
Näää, för jag är kvinna och som den kvinna jag är passade jag på att salta på inlandsisen som ligger tjock och trogen i hela vår 30 m långa upp och nerfart. saltade en bit upp och runt bilen så det blir lättare att ta sig fram och förbi.  Såklart tog jag med mig 6 sopsäckar tidningspapper efter valparna...jag har ju " nästan vägarna förbi sopstationen "... eller hur.
Dumt att låta bli att göra en fluga till på smällen.

Handlade allt på listan och dubbelt så mycket till, jag var ju ändå i affären och då kan jag ju lika gärna passa på så slipper jag åka imorgon också... eller hur.

Det vet man ju att något annat hinner ta slut över natten....det gör det alltid.

Ja, hem mata hundarna och sedan mata mig o sonen med spagetti o köttfärssås. Det tycker vi om. Efter en god om en sen middag så trivs jag ganska bra. Tja vet tja tänkte jag om man skulle starta tvättmaskinen. Om man slänger ett öga mot tvättkorgsavdelningen så såg det ut att behövas. Jag skulle inte ha tittat åt det hållet för vad händer nu?

Jo jag laddar o startar tvättmaskinen allt enligt planerna men sen, sen dyker kvinnan i mig upp igen och allt går i en rasande fart.
Plötsligt har jag plockat ur badrumsskåpet, torkat ur densamma och in med allt igen avtorkat o snyggt sorterat. Inte nöjer jag mig med det, nej, nej, fram med all min kvinnlighet på en o samma gång. Nästa hylla får samma behandling och så vidare med lite kakelavtorkning och spegelputsning och tja vad tusan, när jag nu ändå är i badrummet kan jag ju passa på att kissa också. Praktisk kvinna som jag är. 

Så där ja!
Nu sitter det bra med en kopp kaffe. Den där koppen som jag hade tänkt dricka strax efter att jag hade startat tvättmaskinen. Dvs  för ca 1,5 - 2 timmar sedan.

Ja, så är det att vara kvinnlig till tusen.
E L L E R  H U R !?!!

Nu plingade det i maskinen, den har tvättat klart. OK. Då behöver tvätten omgrupperas till torktumlaren..hmm...
...vete tusan om jag vågar gå in i badrummet igen, kan ju bli kvar där till midsommar.

Hej svejs o tjingeling på er från kvinnliga kvinnan Suss. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar