inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

onsdag 30 januari 2013

Hej hej hemskt....

Hej hej hemskt mycket hej!

Så rullar dagarna på igen, en efter en och så har det gått en hel vecka. Så där fortsätter det och så upptäcker jag att det var längesedan jag skrev lite här ja...så jag tar o gör det nu.

Valparna har ju flyttat och dåntror ni att jag har det lugnt. Nääää....
Det har jag inte. För nu är det löptider. Jag har många tikar och nu vill de löpa, allihop, nästan.
Cleo och Nalleman har parat sig igen o igen. Förra gången blev det 4 vita gullungar. Får se vad det blir denna gång, om ca 8-9 veckor har vi facit.
Så har jag lekt pendeltåg. Tomta - Kumla -Tomta.....
Prinsessan är det tänkt ska få valpar med Ludde som är son till Goldi. Men de där ungdomarna glr inte riktigt som det är tänkt att det ska göras för att fungera. Förra löpet så var Ludde väldigt intresserad av Prinsessans huvud....missförstå mig rätt. Det kan vara trevligt i och för sig men....det blir inga valpar då. Denna gång har han fattat galoppen om vilken kroppsdel han ska intressera sig för, bra. Men då kommer nästa krussidull, att inte ramla av damen i hög galopp.
När han väl klänger sig fast ja då bockar o ålar sig den lilla damen som en mask på en metkrok när det nästan är klart...
Efter pust o stön har vi "nog fått till det" 2-3 ggr. Efter en veckas farande fram o åter börjar jag bli sliten. Får se men jag tror det blir en tur eller två till. Ja ja vad gör man inte för att ha trevligt ;-)

Nu kommer jag dessutom bli gräsänka torsdag - söndag. Men det gör inget.
Vi brukar ha så trevligt mina jag och mej.
Vi är så överens i det mesta och samma smak vad det gäller god mat och mycket fika. 
Har svårt att erindra mig en enda gång vi varit osams när vi varit själva med mig....nää...ingen gång tror jag.

Så...är ni fikasugna kommande dagar finns jag här på mina rum i Tomta. Nästan hela tiden. Kanske är jag en tur till Kumla....kanske....

Är jag inte det så håller jag på att ta av o på tikskydd o stänkskydd på hundarna. De som inte ska paras får ha kläder på sig. Prinsessan som inte ska ha ihop det med sin bror Nalleman säger högt och tydligt ungefär så här:
-Jag skiter högaktningsfullt i om mitt tikskydd är aldrig så fint, hemmasytt och måttbeställt...jag vill
 I N T E ha det på. Men...hennes matte är envis som en galopperande sågbock....vägrar ge med sig. Så tikskyddet åker på.

Med det önskar jag er en trevlig fortsättning på veckan som ilar fram mot helgen.

SUSSalongsong.  \o/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar