inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

onsdag 5 februari 2014

rosa rummet

Hej hoppsan i galoppsan!

Nu är det längesedan jag seglade förbi här. Tiden går fort fort och fortare.
Mycket har hänt men allting är sig ändå likt. Valpar har kommit och flyttat. Nytt är att jag behållit två underbara små knyten, Minna Tingeling Axelsson och Buster Prins Axelsson. Valpar efter lilla rödräven Pinglan. Pinglan har tillsammans med yngsta dottern flyttat hemifrån. Lilla Minna ska ev ta hennes plats i aveln. Lilla svarta busfröt Buster stannade då han är synskadad. Saknar öga på vänster sida och nedsatt syn på höger. Men en fantastisk liten varelse med ett underbart lyckligt psyke.  Man märker nästan ingen skillnad på honom och övriga valpar/hundar. 

Vår greyhound Millie har lämnat oss. Med ålderns rätt sa hennes hjärta upp sig och Millie fick gå vidare till regnbågens förlovade land.


Julen kom och gick också även nyårsaftonen. Lugnet var vår ständigt närvarande gäst.

Nu är det alltså år 20014...tiden går fort fort och fortare.

Jag har fått mig ett eget rum på övervåningen - rosa rummet. Det blir ju så när barnen flyttar till eget. Där har jag, förutom en bäddsoffa, installerat mig med egen tv och allt. En tv som är allergisk mot sport  BIG TIME 
Har, efter inköp av bra skåp, även installerat alla mina gamla tv-spel. Xbox, Sega Saturn och hederliga Nintendo 8 bitars. Men det verkar som om mitt gamla Nintendo, inköpt 1986, har gett upp. Men jag ska undersöka omständigheterna lite mer så får vi se. Men,men, det var en hel del fågelfrö i konsolen så....
HUR de hamnat där? Tja, jag satsar på en tamråtta som kastat  de minst goda fröna från matskålen ut ur sin bur :-)
Eller en arg hustomte som tröttnade på att tv-spelandet höll honom vaken? Näää...tomtar kastar inte bort mat, det vet ju alla. Det var nog råttan.

Så med det sagt, fortsättning på livet har varit nyligen genomlidet ryggskott igen. Satt nerver i kläm och kotor fel i ca 1,5 vecka denna gången. Driver mig till vansinne. Kändes bra när jag kunde följa med och handla lite mjölk och bröd efter ofrivilliga karantänvistelsen. Men jag får ta det varligt så det inte glider snett igen. Det kommer väldigt ofta nu igen. Hela sommaren klarade jag mig utan. 3 mån. utan ryggskott är paradiset för mig. Just nu har även ischiasnerven släppt fri en stund. den sitter ju oftast i kläm den med. Gäller att hålla sig varm så går det bättre. Morgonrastningen av hundarna utförs alltid med mig stiligt dressad i en fin grön fleecefilt virad om benen. Min egen hilly billy kjol. Allt för att hålla rumpan varm.


Vad har jag gjort mer då?

Jo, beställt lite kläder. Får ju liksom ha flera garderober, en "rätt" vikt-garderob och en för medicinviktökningsvikt och en för  ännu mer medicinviktökning. Just nu stannar vågen på ca 10-12 kg över "rätt" vikt. Så ja, en del  plagg stränar lite här o där...och mår jag dåligt så blir humöret ofta något bättre av lite shopping. blev lite nytt i alla fall på hyllorna. Bra när katalogerna har rea. 
Att kliva omkring i kllädbutiker och ta av o på kläderna 10 ggr irad för provning av div plagg är INTE min uppfattning om trevligt och roligt, Inte bara är det tråkigt, jag får jädrigt ont i kroppen. Min kropp är ju en tragisk hostoria. Så jag beställer hem, provar, tar mig ev en funderare, provar igen och bestämmer mig, behålla eller returnera. Denna gången blev det mest att behålla.

Så det var nog det det.

Dvs. allt för denna gången. Men kanske kommer jag igång med bloggandet nu igen då jag har en stor fin tv som dataskärm och en skön soffa att sitta i medans jag skriver. 
Nu har jag bäddat bra för mig må jag säga, trivs fint i rosa rummet.

Så sussa long song !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar