inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

torsdag 28 oktober 2010

Torsdag 28 oktober år 2010 = HÖSTDAG

                                           Sötnos Goldi. Vår söta blondin!
God dagens i höstvädret...dvs regn o rusk med blåst som kommer snett nerifrån på något underligt vis. Ja, idag har jag varit och firat en nybliven 21 åring..jösses vad tiden går, oberoende av om man har roligt eller ej. Tycker inte det var längesedan som denna lilla grabb kom till jorden. Tycker i och för sig inte att det var längesedan mina egna drog sina första andetag heller- nu har det gått 25 -nästan 26 år sedan första föddes. 

Min mamma sa att- vänta tills de börjar skolan sedan går tiden så otroligt fort och strax är de vuxna. Jag skrattade åt henne DÅ- nu vet jag att hon i stort sett hade rätt- ja. 
Ibland vet även mammor vad de pratar om =)
Min bil går som en påse nötter på havsbotten- piss pest o senapsgas säger jag  bara. Hatar när bilar krånglar, det blir så dyrt. Handlar ALDRIG om hundralappar nej, nej, tusenlapparna bara seglar iväg. Och jag är rädd att det kommer att segla några nu. Handlar hellre annat för pengarna... nästan vad som helst, bröd, smör, kläder, gardiner,smink...lampor- jag vad som helst.

Detta bilproblemfaktum gör mig butter och när jag är butter är jag inte trevlig alls- bilar ska bara GÅ. Datorer ska bara GÅ- jag vill inte veta hur bara att de ska göra det.

Ja, snart börjar det "pluppa" ut valpar här i min enkla boning, med start i mitten av nästa vecka. Har 3 kullar på G. De små liven leker hela havet stormar där på insidan- magarna bubblar på kvällarna och jag blir så varm i hjärtat av att sitta o känna hur de små liven lever om därinne i sin varma trygga boning. Nyfiken till tusen- hur många blir det? kön? färg? Snart mycket snart får jag svaret. Men den som väntar på något gott väntar alltid för länge..jag är ivrig.

Ja, det var vad som pös ut idag när jag lättade på locket till min alldeles egna tryckkokare. Imorgon får vi se för då är det en helt ny dag och jag ska på kalas igen. Denna gång är det min mor som fyller 79 år- hon tycker nog oxå att tiden har gått väldigt fort =)
C U All- soon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar