inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 19 augusti 2011

Yesboxalright.

Ja, så har det varit en dag i flygande fläng kan man lugnt säga. 
Startade kl 08.30 med telefonsamtal angående sista kvarvarande valpen. Jag- ICKE morgonmänniska, INGET kaffe i systemet...tänk er. Så ska jag försöka vara skärpt o tänka klart o svara på frågor osv - UTAN kaffe i systemet och UTAN minst 30 minuters egentid för  att skaka igång min arma lekamen och min tortyrtrötta hjärna. Men jag gjorde mitt bästa och förhoppningsvis gjorde jag ett gott intryck. 


In kommer dottern som varit annorstädes i natt. God morgon god morgon!


Jonas fick telefonsamtal- kom till Örebro skriv avtal angående arbete. På med kläder i med en skvätt kaffe och iväg. Jag blev ensam kvar.


Så vidare på flygfärden:
    Besök av fadern + fru. Alltid trevligt men just idag kände jag mig lite stressad då jag hade 2 valpar som skulle hämtas. Valpar att bada, föna osv. packa deras små flyttkassar, få ner rätt papper i rätt flyttkasse och skicka detta med rätt valp, samtidigt som de normala morgonsysslorna fortgår med hundfrukost och halv renovering av köket. 
 De hade ringt igår men inte blivit informerade om att jag kanske var lite lätt upptagen.( Jag var just då utflugen ur bot för att ta en skogspromenad med Nalleman med svampkorgen käckt på armen. Tyvärr blev det inte så lång tur då det smäller i skogen och jag fann en skylt: 
JAKT PÅGÅR!
Då ska inte gråklädda tanter o små vita hundar vara i skogen...ilade tillbaka till fordonet.)


 Men de förstod och tyckte det var ok och trevligt. Ville pussa på lite valpar innan alla flyttat.


Resenär nr 1- Mio avfor med gott resultat. Tror alla var nöjda, fikat slank ner och alla såg glada ut. 
Liten paus.
Jonas kom hem, fika med hembakat.


 Avsked av faderbesöket och andas 3 djupa.


I pausen for Jonas iväg och införskaffade lite föda. Jag inmundigade en laxmacka och tur var det för 5 min innan Jonas var tillbaka med käket kom nästa gäng.
Familjen åt. Jag pratade med köparna. Familjen färdiga vid bordet, fika dukades upp och alla papper mm. gicks igenom. Allt väl. fick beröm för mitt goda ordningssinne. Alla papper i plastficka, allt nödvändigt nedskrivet som de ändå inte skulle komma ihåg att jag berättat när de kom hem- JA - jag har varit med förr =)


Kl var nu ca 17.30.
Jag inmundigade min kebabsallad. Mätt i magen =)
Så kom Yvve för att hämta Ramses som nu ska bo hos henne. Hejsan svejsan ha det bra. Hålla tillbaka tårarna. Älskar jycken men bäst för honom att få ett hem utan så mycket konkurrens om uppmärksamheten-tror jag. Hoppas att det var rätt beslut. Ont i mitt hjärta men jag hoppas att det är bra för honom. Mer ensamträning med de saker han är lite försiktigt optimistisk till att utföra. Jo, det kommer att bli bra för alla parter.


VILA!!!!!!
1 timmas vila ville jag ha med ljudskiva och ryggläge innan kvällsmaten skulle serveras till de små vännerna. Inte lätt att vara personal i detta företag...phust.
Det råkade bli nästan 2 timmars ryggläge innan jag vaknade av diverse kramper i diverse lemmar...phust. Uppåhoppa.


Fram med kvällsmat. Glufs, glufs. Klart.


Inget att se på TV. Ice age 2 PÅ SVENSKA..nej fy! Det får vara. Läste lite veckotidning samtidigt som jag intog ytterligare lite mer laxmacka. Älskar lax och kyckling. Det skulle jag kunna leva på, varmt som kallt. Fram med paraply och ner i bilen för att hämta 2 stora påsar med härliga märgkotor som Jonas handlat med på hemvägen från Örebro.
  Utdelade stora nya märgben till jyckarna. 
Och nu sitter jag här. Klockan är strax midnatt. I morgon är schemat ganska tomt. Litet ärende och ev en fyllerist att fira. Om den lilla människan hinner hem till sitt hus innan natten faller. Återstår att se. Hinns det inte i morgon så..ja, antingen tar vi fikat en annan dag eller så får hon inget paket..bäst jag köper något fint som jag kan tänkas vilja ha själv då..."fniss"


Ja, det var min dag det i korta drag. Bara 3 valpar kvar i bo´t. En flyttar på måndag då jag även har veterinärbesök med dem. Måste även prata med rara veterinären om att Fanni har något i vulvan..en svart grej- tumör? Eksem efter att hon slickat  i alla fall, så det är irriterande eller så gör det ont. Har specialsalva till det efter en anna tik med liknande problem. Det har mildrat lite men utväxten är ju där den är och hon är 14½ år och har redan några små knölar i bogen...
Santoz min andra åldring har skadat sitt ena öga. Gått i mot något kanske. Han ser ju så dåligt. Upptäckte ett ordentligt sår på hornhinnan...Kan bli 2 otrevliga beslut i veckan. Men tills dess har vi hela helgen framför oss. Bortsett från att det spöregnar ser jag fram mot att mumsa mycket kräftor i morgon. DET ÄR GOTT DET. 


Så ha det bra önskar jag er naturligtvis och så hörs vi hoppas jag.
SusserilullanlejHEJ!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar