inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 21 augusti 2011

jädrigt lugnt.

I dag skulle jag ta det jädrigt lugnt...men det blev snart tråkigt. riktigt tråkigt. så jag lade mig i ett bad efter att hundarna fått frukost och jag likaså. Därefter var jag lite sugen på äventyr. tog mina bilnycklar och styrde kosan mot Sannahed där det skulle vara loppis. det var det oxå. En kompis stod och sålde så jag satte in periskopet på sökning efter hennes glada leende. Men jag hann 2 steg och så låg de där...mina pastatallrikar som jag så hett o länge sökt efter. Exakt rätt modell och storlek. Varken för djupa, för små ellr sför stora. Perfekt alltså. En stor fin pastaskål var det till oxå. 6 tallrikar + skål 30 riksdaler. lyckan var total jag slog till direkt som en kobra som fått nys på en åkersork. Pang! setet var mitt.
Glad i hågen och nöjd travade jag vidare till kompisen. Pratade o skrattade lite. Så tog jag ett varv och hittade den sötaste lilla kaffekopp på fat som jag skådat. Sååå perfekt färg till mig. 2 pengar för det. Taget! Så där jag fynd fynd fynd!!!
Så en liten bok för en endaste krona, Tage Danielsson- sagor för barn över 18.
Nästa kap, 2 snygga - gå ut o dansa o ha skitkul- handväskor. En liten fin svart o en vacker röd. 40 kr stycket- nya oanvända. Så det var dagens klipp och jag vände mycket nöjd o belåten hemåt för att laga mat till familjen o mig. För att inviga det nyinköpta blev det supergod- väl tillsatt med vitlök- korvsås/stroganoff och farfalle. Har jag nu en så fin pastaskål ska den användas. Så jag la såsen i botten och farfallen överst. Såg så läckert ut. Och gott var det.


Så var familjen nöjd o belåten oxå. Allt gott.


sedan var de3t hundmatning för 3:e gången och lite hundpussande och lite sånt o lite sånt. 


Och nu är det dags för mig att slänga min beniga lekamen i slafen igen. Trött men tämligen nöjd med dagen. I morgon är det en tur till veterinären på schemat. 
Kl 13.00 ska det börjas lyssnas på hjärtan o kolla läget på de små valparna, stickas i nacken osv.
Hur detta kommer att  gå får ni reda på vid ett annat tillfälle.
Just nu är det bara godnatt och Sussa gott som återstår att skriva.
C U. 

1 kommentar: