inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 20 augusti 2011

...ännu en dag till historien...

I dag var ännu en dag till historiens gång. Det blev en bra dag. 
startade bra, sedan blev det veteranbilar på stadens torg. Mycket fint att titta på. Så lite lunch med trevliga grannar på restaurang, fläskfile´med god stekt potatis o bearnesås. På det födelsedagskalas hos en annan " granne" i hennes nya hus. Trevligt var det med många goda skratt o mumsig fika. Så hem och mata hundarna och så var det dags för kräftor igen. Vi älskar kräftor. I dag hade vi slagit till med X-fint. STORA kräftor för 185 kr/paketet. Men de var stora oxå, ca 10 st på ett kg. De slank ner som inkettinkett...samt ett kg mindre stora. Gjorde vitlökssmör som var lite starkt i min smak men perfekt- på gränsen till svagt kanske- i Jonas smak. Nu sitter jag här och törstar och törstar...man blir törstig utav kräftor.  Men vatten finns i kranen så det är bara att fylla på glas efter glas. ( vilket jag också gör =) )


I morgon står det inte mycket i min almanacka. En ren dag. Har inte haft det på länge. Blir väl till att förbereda inför måndagens veterinärbesök och valpflytt. 


En sväng till Sanna hed kanske och titta till en kompis som ska stå  sälja  på  loppis. Kanske blir det så. Får se vart vingarna bär.


Det jag helst skulle vilja göra är att köpa mig en bil, en liten fin bil utan fel och som inte dricker så mycket bensin utan att man har råd att åka och åka och åka.
Det skulle jag helst vilja göra. Men jag är för fattig människa för det. Hänger läpp för det en stund. En lång stund..........>>>>>--------->>>> hänger fortfarande läpp.


Nåväl. Kanske hittar jag en väska full med miljoners kronor i gröna gräset snart så jag kan köpa o köpa o köpa. Bara vanvettsaffärer. 
Större möjlighet att det händer än att jag vinner på lotteri. Är tämligen super dålig och kass på att köpa lotter. Tog mig själv hårt i kragen härom nyssens och löpte några trisslotter. Vann faktiskt 50 kr. Tog två nya lotter NU, NU fanns chansen. Vann...I N G E N T I N G.
Blåst på 50 kr som jag la ut på de första två lotterna..men fick ju några minuters spänning i alla fall, alltid värt någonting i min alldagliga värld. 


Ja det var väl det om det det. Det blir inte mycket roligare än så här just nu och här.
Kanske blir morgondagen en kanondag. Det vet vi först  i morgon kväll och har ni tur så kanske jag även rapporterar om den. Hur som helst så hoppas jag ni haft en bra dag i dag och att ni får en bra dag även i morgon.


SussKramar På ER!!!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar