inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 27 augusti 2012

Så..just SÅ dansar jag med vargar

Nejmen vi kör väl ett par rader igen. Lyssnar på musik o gungar o dansar där jag sitter på min köksstol. Så är det numera. Får dansa sittandes. Jag älskar musik, sjunga, lyssna, dansa vilt. Så många ångestfyllda dagar jag dansat bort, så många tårar jag fällt under en virvlande dans och de brukar omvandlas till glädjetårar efter några varv. Ofta i sällskap med hundar och/eller katter.
Men nu? Nu får jag sitta här o digga loss. Tar några staplande gungiga diggande danssteg och gör en snygg snabb piruett och sedan är det kört. Höften tackar för sig, knäna säger att någon räknat fel min "egentliga" ålder är 101 inte de ynka 47 som jag tycks tro.....
Så tillbaka på köksstolen, men vad...höftbenen/kotorna under skinkorna vill inte ha någon direkt kontakt med varken stol eller stolsdyna, ryggen ber om en sträckare men massage inkluderat.
Farao att det ska vara så svårt att få virvla runt i tonernas lyckliga rus.
Men det lilla ger dock stor glädje, en glädje som mina 4- benta vänner gärna delar och dubblar o tredubblar och...och....niodubblar!!!
Vill härmed deklarera att Nalleman Don Juan Casanova Axelsson är en mycket bra danspartner.
De övriga går inte av för hackor de heller. Fina nobla Milli Greyhound 9 år snurrar runt o låter svansen gå i snoan.
Så mina vänner, bekanta o alla andra...
SÅ, just SÅ...
DANSAR JAG MED "VARGAR"
Med denna piruett tackar jag för ordet...
TrallalasusuususlaalaaaSuss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar