inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 13 augusti 2012

Vildsvin och motorsågar...

Jomensådåsåatt...
Gick till skogs i dag. Kantareller sjöng det i min själ som vill så väl.
Men snart grusades min hoppfullhet. Fulla kantarellkorgseran verkar vara förbi o passerad. Där jag tidigare fyllt korgarna till bredden och inte orkat bära hem allt utan fått åkt flera ggr för att plocka det gula välsmakande guldet, ja, av det återstår bara vackra minnen.
Vildsvinen har haft ännu vidare o grövre framfart än vad fallet var förra året. Och DET var ett lidandets  år för mig o kantarellkorgarna.  Det ENDA ställe och jag upprepar ENDA ställe jag uppskattar vildsvinen på är på en mattallrik. Inte välmatade o talrika i skogen. De hade inte bara bökat upp alla kantareller, de hade också tippat omkull de stackars av mig älskade Karl  Johan svamparna så de fick ligga där på rygg o ruttna...j####, sa###s,förb####e skitsvinen.

Jag tog så hoppet till mitt sista halmstrå - champinjonerna.
Jamenvisstdåsådåattdå jädrar fanns det inga spår utav dem heller för där, ja DÄR hade motorsågarna haft årsmöte. Inga träd inga champinjoner....inget någonting alls.

Är det så mycket begärt att få ha någon liten orörd plätt skogsmark som jag kan få flanera runt i och plocka mig en svamp eller tre, är det det? 
NÄÄÄäääääää. Säger jag.
Det borde jag få ha. Så just nu surar jag och sätter mitt hopp till att någon form av svinpest ska drabba dessa bökande odjur. Om ingen sådan sjukdom finns. Beder jag eder alla jägare i landet gå samman och skjut. Skjut så krutröken ligger tät i svampskogen. Avfyra skott på skott tills det sista svinet har bökat o plöjt sin sista fåra i skog o mark. DÅ, ja DÅ göra ni mig lätt på foten o mjäll till sinnet tillika med ett stort leende på läpparna bjuda jag er till. Bugar o tackar för väl utfört arbete. 

Men det är min dröm det. Kanske har någon annan en annan. "Han på övervåningen" kanske fortfarande tycker att alla är välkomna i herrens hage. 
Men då skola jag vilja sätta ett litet staket i ett hörn och kalla det svinfritt naturreservat.
Ja, det lilla ber jag om i kväll innan sänggåendet...ett svinfritt hörn av världen.
Sköt om er och framför allt....SKJUT VILDSVIN OAVBRUTET O HELA TIDEN.
Tack för ordet och Sussalongsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar