inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 29 juli 2011

goder afton

Ja men se goder afton gott folk. Det har gått några dagar sedan sist. Vad har hänt? Inte mycket eller en hel del, beror på hur man ser på det hela. Jag matar hundarna, torkar små kisspölar- sisådär en hundra gånger per dag- känns det som. =- ) och så matar jag hundarna igen o igen..och torkar och torkar. Sedan pratar jag med valpspekulanter och har besök av de samma osv. ja, det är väl det som hänt, och händer.

 Valparna är ju kvar ett tag till. Har dock bra 2 st som inte är tingade ännu. 
Vito till höger här och Piraten till vänster- han med de svarta öronen. Satte in annons på de två små grabbarna härom dagen. Får se hur det går. 






Mycket att stå i är det fast det inte händer något nytt.
Vädret har varit bra några dagar så valparna har varit med ute på gräsmattan och kutat. det gillar de, och jag, då kissar de i gräset och jag slipper torka och torka och torka igen. Sedan mår de ju så gott av att få rusa runt ute i solen. Alla ljud som är där och fåglar och bilar och människor som kommer på besök. Mycket lättare att sitta ute och busa och krama på de små än att sitta inne. Extra roligt är det tydligen att gömma sig under Milli´s solsäng. Det är som en inbjudande lite hisnande farlig tunnel, eller är det en grotta? Ja, vem vet. Inbjudande och lockande är den i alla fall. Speciellt för lilla Mysak- han älskar att vara där under.


I dag hade vi besök av några grannar som bor en bit bort. Det var bra för de har en liten tjej, jag har ju inte tillgång till så mycket småbarn så det är jättebra när vi får besök av det. Både för valparna och för mina hundar. Så blev det lite fika i solen, det är trevligt.


Nej så mycket mer hisnande läsning blir det nog inte.
Just nu har jag en uppgift och det är min huvuduppgift.
Eftersom de små valparna har en förmåga att krypa under skinnet på mig och fastna där i kärleksnästet som är mitt hjärta- ja så har jag tränat upp mig på att sluta porerna så inga valpar ska kunna krypa dit. Det är ett måste...har så jag klarar mig. Tror ni att jag klarar mig?


Återstår att se mina kära gäster i etern. 
Tills dess- ha en underbar tid den tid som nu är vår tid.
Kramar från Suss.



1 kommentar:

  1. Hej!
    vad är det för ras på de söta valparna?
    Kan du skicka rasnamnet till mig på min mejl som är: Amanda_morot@hotmail.com

    SvaraRadera