inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 18 juli 2011

Jaha

Jaha, det är inte utan att det har gått några dagar igen. vad som har hänt? Tja, inte så mycket. valparna kryllar som valpar brukar. De är otroligt gulliga som valpar brukar vara. Goldis små krabater har flyttat ner i köket till Pärlans som är 5 dagar äldre. Nu samsas de i sin lekhage och periodvis är de med oss och försöker hugga tag  i våra fötter och sätta sina huggtänder i våra tår. Det lilla kruxet är ju att de inga tänder har knappt. En o annan liten en har tittat fram men inte känns de nämnvärt inte. Men det är ju dock bar en tidsfråga innan de kör in de små sylvassa vapnen i nagelbanden på mig. Men vad gör väl det? De är ju så söta o runda o lurviga. De flesta har namn nu. Det bara kommer helt plötsligt när jag pratar med dem. Har inget system, typ bokstavkullar eller dylikt. Ena grabben är vit med svarta öron, han heter Piraten. Varför? Ingen aning, det bara blev så. Grabben med aprikosa öron heter Mysak och är en kille som ligger mig mycket varmt om hjärtat. Han är så söt. Sedan har vi Vito- som är helvit och så tiken- Jullan. Henne har inte jag döpt utan hennes blivande matte. Men jag tror hon passar ganska bra till Jullan...jo, det gör hon nog. 

<--Jullan ser ni här till vänster.
Pärlans tik heter Belinda. Grabbarna ska nog heta Brago o Bravo, men vem som är vem, det vet jag inte riktigt ännu. Det är inte så mycket som skiljer dem åt, den ena har lite mer vitt under hakan än den andra. får se, det kanske ändar på sig vad namnen bekommer..vi får se. Mysak är grabben på kortet till höger här ovan. Och det är jag som klär i blommigt.


Ja, vädret har varit omväxlande, humöret lika så. Hallonen mognar för fort som vanligt, det vill till om man ska hinna med att plocka några och lägga i frysen eller göra paj av. Extra roligt är det ju som nu i dagarna, rätt som det har regnat så har det kommit en skur. Svårt att komma ut och plocka av hallonhäcken utan att bli genomblöt. Dessutom värker det mer än lovligt i min arma lekamen när vädret är så här ombytligt. Det ogillas skarpt från undertecknad.


Körsbär finns även det i massor. jag uppmanar den som är sugen på en hink att ta med en sådan och plocka den full. Men det är självplock som gäller. Det finns både sura Klarbär och söta modeller. Klarbär ger en väldigt god saft och en lika god likör. Busenkel likör gör du genom att varva bär o socker i en burk, fyll på med renat. Låt stå någon vecka, sila- drick..kanongott.


Ja, så då återstår väl bara att säga skål o välkommen.
Säger Suss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar