inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 4 juli 2011

walkaboute

Ja, så var det ny vecka igen. Gör väl ingen direkt skillnad egentligen men...ny är den. I dag har jag flyttat ner Pärlans valpar till köket. De ska få vara där på dagarna till att börja med. Snart är Goldies små tillräckligt stora för att få vara med i gemenskapen i köket de också. 
Fanni som älskar allt vad kattungar o valpar heter vaktar på de små. Tyvärr vaktar hon även mot deras mamma.. Stackars Pärlan ville komma fram till de sina men Fanni stod och morrade barskt- här kommer ingen fram under min vakt.
jag fick ge modern en hjälpande hand och Fanni viftade på svansen som för att säga Uuuppps då. Alla kan ju göra misstag.
Slutet gott allt gott.


Internet har krånglat idag så det heter duga. Försökte sätta ut annons på mitt 340 liters akvarium. Hur ihärdigt jag än provade och höll på så ville det inte gå. Men sent nu i kväll fungerade det igen så då fick jag till det. Hoppas nu bara att någon är intresserad utav det oxå. Sådan tur som jag hade med fåren- att de blev sålda efter 5 min- det vågar jag inte hoppas på igen. Eller fast jo, det hoppas jag viss på.
Håll tummarna ni så fixar vi det nog tillsammans.


Tycker inte om vädret. Omslag hit o dit. Det hör hemma i stickning o virkning, inte i vädret. Fy attans o tusen plågor vad det värker i mina leder. Jag vill ha stabilt väder- stabilt solsken o varmt. Då mår jag mycket bättre. 


Sparade bröd i en påse som skulle ges till fåren, så kom jag ihåg att jag inga får har kvar. Snopet.
Känns tomt. Men skönt också på ett sätt. Fast nog väntar jag på att höra deras bräkande när jag kommer ut på verandan på morgonen. Nu får jag nöja mig med mina hundars sällskap.




Har dessutom en sköldpadda mindre i inhägnaden...Cherry har tagit en walkaboute.
Inte helt till min belåtenhet vill jag dock säga. Ska mycket till om jag hittar honom i buskagen här. Han är ju suveränt kamoflagetecknad den lilla grabben. Och när de vill förflyttar de sig häpnadsväckande fort. Likväl som han kan vara 3 meter bort kan han vara 100 meter eller 1 km bort. Får hoppas på under över alla under att jag hittar honom.
Så håll tummarna att den lilla rörliga stenen kommer åter =)
Kram o nyp i kinden på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar