inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 27 juni 2011

Ont det gör ont det gör ont....

Vill ni veta något som jag tycker riktigt riktigt riktigt illa om?
Jo, BROMSAR och med dem BROMSBETT Jädrar i min lilla låda vad de gör ont. Idag var jag duktig människa och klippte gräset och wursch wrooom pang! Så var de där. Fick ca 10 bett på en kort stund, sisådär en kvart 20 minuter. Aj som ****-oxå,  sa jag högt och ljudligt samtidigt som jag slog ihjäl dessa hornlösa små jävlar. Så bita mig var det sista de gjorde i detta liv. Men vad är de för några små monster? Tar ett köttstycke och drar. V E M har skapat dem och varför?
Och inte nog med det, nu har vi drabbats av en ny flugbabyboom. Trodde att det lugnat sig lite men nejdå. De bara invaggade oss i en falsk säkerhet och ett lugn som inte varade länge. Boom- så var de tillbaka, dubbelt så många som sist - och redan då tyckte jag att de var 10 gånger fler än vad de borde ha varit. Phust o stön.


Ja, det blev till att sätta upp nya klisterremsor här o där. sedan blir det till att fara till Uffe´s lada och införskaffa några nya förpackningar. Mitt lager har haft en strykande åtgång. Men Uffe han är billig han, 12 kr för en 3 pack. 


Javisst ja, jag har ju haft min bil inne för lite fixning oxå. Nya bromsskivor och bromsbelägg- BRA BROMSAR denna gång - inte gör de ont heller. Har en kanon kille som har verkstad bara drygt 700 m bort. Tog hand om min bil direkt och fixade, 1900 pengar inkl material. Då fyllde han på lite olja här o där med. Han är bra Nildal, gillar hans verkstad.  Han har fixat Renaulten flera gånger oxå. Och min förra Mitchu med för den delen. Smidigt att kunna ta en liten promenad hem och fika medan han skruvar o grejar. 


Ja, har det hänt något mer då?
Njä inte direkt utom möjligen att jag har Sveriges bräkigaste fårskara...skock...flock. Ja, vad de än är så låter de mycket och gärna. Jag säger tyst och tig och tugga eran mat i lugn o ro. 
Maten ska ju tysta munnen. Tuggar man då maten flera gånger borde man väl vara väldigt tyst, eller? Inte dessa 5 individer inte. Eller så har de bara ovanligt mycket att säga till varandra och starka familjeband så de vill hålla kontakten hela tiden i hagen. fast - de låter mest när de ser eller hör mig. Och så kommer de galopperande i hopp om att få mat. Det gör alla- ja inte galopperar,men tror att de ska få mat när de ser mig. Människor som djur. Jag är tydligen en stor feeder- upppfödare alltså. Alla tänker M A T när de ser mig . ( själv tänker jag- ät mindre och spring mer- när jag ser mig)
Nåväl,. sämre öde kan man ha. Huvudsaken är att de inte tror att det är jag som ÄR maten.


Mat fick de oxå-fåren alltså. Jag gick med lien och minskade antalet Kirskålsplantor något och sedan tog jag vid med trimmern och snyggade till det lite. Allt som föll krattades upp och omgrupperades till fårhagen. Där stod gänget och tuggade glatt i sig vad som föll över staketet och i deras väg. Tugg tugg säger krokodilerna- men det säger även fåren faktiskt.


Ja, det var en dag i Tomta det. Av en händelserik dag blev det mycket ryggont. Tog trots allt en liten promenad till kvällssolen. I dag var det lilla Glåri och en löst springande Pärlan som var med. Ja, och så gubben som bor här med sin långbenta greyhound Milli. Milli tycker det är toppen att ha med sig någon liten kompis och gå på tur.Pärlan tyckte nog det var skönt att få komma ut lite efter att duktigt ammat och pysslat om sina små mestadelen av tiden den sista tiden.
Så ja- nu återstår bara att önska alla en fortsatt trevlig tid tills vi hörs och kanske ses igen.
ha´de´allesammen!
Sussa lungt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar