inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 26 juni 2011

Babylycka....

Pussat små valpar idag. Tagit några kort. Men alla ville inte riktigt vara med på bild. några var strängt upptagna med att ÄTA. Och äta bör man annars dör man - f a k t i s k t !
Så det gör de, äter och sover sedan äter de lite till.  Och växer! Oh my! det är jobbigt att växa så jag förstår att de behöver mycket skönhetssömn. 
Snart så r de uppe och rulltar runt på sina små lurviga ben och sedan är det fullt ös medvetslös i huset. Då kryllar de- som jag brukar säga. Dit längtar jag.


2 av Goldi´s 4 valpar. 
Liten hane med svarta öron precis som pappa Busen. Den enda tiken i kullen ligger och snusar o sover hos brorsan. så söta så man inte vet vad man ska göra.....


Inte kan man plocka upp dem hela tiden heller när de sover- då blir de galna..det har jag i alla fall lärt mina barn när de var små och vi hade kattungar eller valpar. Små måste få sova ifred.
Men jag vill - gudars så jag vill. Bara pussa o gosa hela tiden.




Och här har vi Pärlans lilla tikvalp - Benita, tror jag att hon ska få heta. Vacker liten tjej. Aprikosfärgad. Jag älskar aprikosfärgade pudlar..och röda. Någon gång ska jag ha en liten röd dvärg eller toy- pudel någon gång.....( drömmer mig bort och flimrar med ögonen...)


Nu har vädret tillåtit oss att ta en liten ( med betoning på liten) kvällspromenad flera kvällar på rad- i stort sett. Jag tar med mig en eller högst 2 småhundar åt gången och så tar gubben med sig Milli. Är glad så länge höfterna o knäna håller. Jag går lite vankande efter några hundra meter men det gör inget. Hundarna bryr sig inte och Jonas- ja, han är van.


I kväll var det Cleo och Fanni som var med. De är smidiga att ta med sig för de är så duktiga att gå lösa. Så därför tog jag med 2 st. Cleo hittade till sin stora glädje en hög med fågelfjädrar- kan ha varit stjärtfjädrar från en skata- de rullade hon sig i läääängeeee och väl. 
Det är hundlycka det. NU känner ingen igen hennes lukt...NU kan hon gå oupptäckt på jakt efter det perfekta bytet. =) 


 Och vad väl det märks att kära Fanni är 14½ år. Det skuttas inte som tidigare inte. Det sista halvåret har det blivit en markant skillnad på henne. Hon är fortfarande i skapligt god kondition, men det märks att stegen går trögare och trögare. Hon får dock Glucosamin för lederna varje dag, det fungerar mycket bra på djur, ger snabbt synbar positiv effekt. Även Santoz äter det, men han verkar äldre än Fanni fast han "bara" är 13 år. 
Voro de människor skulle de vara ca 100 år och strax däröver, och då är det tillåtet att vara lite stel i lederna.


Nu sägs det att vi ska få det riktigt varmt och skönt..härligt då kan det bli chans till fler promenader i sköna sommarvädret. Med den sakta dalande kvällssolen som är så vacker.


Och så luktar det så gott....
...från kaffe på termos.


Det är vad som väntar när jag kommer hem igen. En skön fika på verandan.
Har ni lust att ta en fika på verandan med mig? Ja, då är ni hjärtligt välkomna hit till Tomta.
Kram på er Yllingar.
Suss säger sussagott!   

1 kommentar:

  1. Förstår ditt "lidande"...bäbisarna såg ju inge gulliga ut alls....inte någonstans.....*S* Jullan sover ju på ryggen även på dagen ser jag....man blir inge kär alls..... (",)
    KramarOM

    SvaraRadera