inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 12 juni 2011

Sommar och sol!

Sommar, sommar och sol !!!!!!!!!!!!!!!!!
Har inte skrivit på några dagar...som ni nog har märkt, haft lite att pyssla med. Bakat närmare bestämt. Lille sonen som nu är 19 år och 193 cm över havsytan tog studenten. Mycket fika blev det. Hade sådan tur att stora syster med sambo och hundar var med. Roligt att deras besök sammanföll med studenten. Sedan bar det av till Mantorp och deras årliga besök på Bugrun. Kvar blev deras båda små hundar Zassi och Tilda. Tilda är förresten den lilla valp som min Pinglan fick i November- 2010 som de tog med upp till Östersund. 
Dessutom nedkom Pärlan med 3 valpar den 8 Juni. 2 hanar-svarta med vita tassar o vitt på bröstet samt 1 liten ljus hona, vit eller aprikos-färgad. Allt gick bra och smidigt och var över på ca 40 min. Och för ovanlighetens skull födde hon på morgonen- start ca kl 09.00. Inte nattetid som det ofta är.
Nu inväntar vi bara Goldis små krabater oxå. Hennes mage är skapligt rund och hon har börjat få mjölk- då är det nära !
Vi har även besök av pappa Busen denna vecka medan hans matte tar sig en tur till Egypten. Han har dock inte fått hälsat på sina valpar- där går gränsen för vad Pärlan tillåter. Men hon hälsade glatt på sin fästman när han kom.


I går var vi hos grannen på grillfest. Ca 50 personer var samlade och jag fick tävla i golf..ja ni läste rätt- GOLF. Jag "spelade" golf. Tur att Jonas berättat lite hur man gör,det gick ganska bra. Jag hamnade tyvärr i vattnet och då var man död =) Men innan dess fick jag till ett riktigt rackarbajsarslag. Faktiskt första gången jag testade detta trots att jag tillbringat de senaste 20 åren med en som spelat i många år och som dessutom är väldigt duktig av vad jag hört och förstått. Roligt var det i alla fall. Många skratt blev det under kvällen, trots att jag var nykter- även sambon var nykter. Var ju tvungen att vara beredd på  att det kunde vara valpning på G. Och det finns ju alltid en risk att man får uppsöka veterinär.
Men med facit i handen- vi kunde ha tagit oss en bläcka =) 


Naturligtvis så spöregnade det på kvällen, men vi satt i tryggt förvar i ett stort partytält. Och trots det tråkiga vädret lyckades några envisa myggor sig ut och korsa de regnfyllda luftrummet för att söka efter en måltid. Tror dock jag lyckades platta till de som kom nära mig. Kliar inte något extra i dag i alla fall.
Ja, jag återkommer med lite uppdateringar när lilla Goldi fått sina valpar. Då har jag kanske lite bilder på de små oxå.
Men nu vet ni vad jag ska göra i sommar...
PUSSA PÅ VALPAR !!!!!


Sämre sysselsättning kan man ha i sommar. Så jag klagar inte.
Varmt välkomna om ni vill pussa lite på dem och ta en kopp kaffe eller två. 
Säger Suss ilull och Suss ilej !
HEJ!

1 kommentar:

  1. Alexandra Sundqvist21 juli 2011 kl. 12:59

    Åh, gud så roligt! Nu vart jag alldeles till mig över att Gizmo fått syskon. Vad är pappan för ras?
    Gud, nu ser vi fram emot valpgos om någon månad om det skulle vara okej? Eller blir det för trångt med alla vovvar kanske?
    Lycka till med di små!
    Kram

    SvaraRadera