inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

onsdag 22 juni 2011

Dä ä gött dä !

Skulle klippa gräset i dag jag, blev inget med det inte.
Regn. I massor.
Så vad göra ?
Jo, spendera lite pengar "som omväxling"
Återkom hem bärandes på några små kassar och befriad från dryga 700 riksdaler. 
Vad fick jag med mig hem då...
jo, mjölk- nyttigt för somliga, inget bröd, jordgubbssylt-det är gott. Smör, ostbågar till gubben lite popcorn till mig.Något ciderliknande med smaktillsats av smultron och en med melon. Några burkar matjesill till gubbröran och lite creme fresch. 6 kg färskpotatis och lite ytterfilé och lite till. Köpte med kaffefilter för det är viktiga saker att ha hemma, ser till att mitt förråd hålls fullt. Men inte får man mycket för korvörena numera inte. =(


Så här sitter jag nu i min ensamhet. En jobbar, en spelar golf och en spelar dataspel- räknas så i stort sett som totalt frånvarande.Han är i alla fall inte speciellt närvarande och/eller kontaktbar. 
Ensam och ensam förresten. har ju 11 hundar...förlåt 18 st valparna medräknat.
Några katter som smyger i gräset eller tar sin dagsvila någonstans. Så fåren som förnöjt tuggar sin mat för någon gång i ordningen. 


Trots en son hemma är jag ensam- typ.
.Sällan är han pratsjuk och aldrig kaffesugen...
Äh - jag tar min fika ändÅ jag. Kaffe är kaffe är gott med dopp.
Se upp där nere..nu kommer den. Både tåren, påtåren och doppet. 
Vad jag doppar med?
Svenska färska jordgubbar.
DÄ Ä GÖTT DÄ ! 
                                           SKÅL !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar