inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

onsdag 6 juli 2011

Jamennejmenvisst...

I dag blev det en annan dag än den dag som det var tänkt att bli. Men det blev en dag i alla fall faktiskt. Denna dag började redan i går- hur konstigt DET nu kan låta. men telefonen ringde och jag blev upplys om att min mor låg på lasarettet och hade fått en stroke. Den verkade inte vara massiv men ändå. Inte helt oväntat eftersom hon fyller 80 år i oktober i år. Men alltid lika tråkigt när någon blir allvarligt sjuk. Så det mesta med idag blev ändrat till ett besök hos mor. Hon var medtagen och lite sned i ansiktet men annars vid gott humör-som oftast. och det kändes ju bra att hon inte deppar ihop. Hon har haft problem med yrsel  och även svåra soleksem en längre tid och nu ska tanten gås igenom från topp till tå. Får se det positiva i det hela med att kanske finner de på råd och nya rön så hon kan få hjälp. Resultatet blir förhoppningsvis att hon kommer att må bra och kanske bättre angående vissa saker. 


Hennes soleksem- om det nu är det det är- är inte att leka med. Jag trodde hon bränt sig på handen, men det var efter eksemen. inte roligt. Ett sår ca 1,5 x 1 cm. Hade varit en blåsa. Hoppas hon får hjälp o bot mot detta. 


Det positiva med dagen var att jag dristade mig till att fixa en ny mobiltelefon. den gamla har tjänat ut- och med det enas att batteriet är slut. Helt sjukt närman tänker till. Slitosläng mentalitet så det heter duga. billigare att få en ny telefon än att köpa nytt batteri. Men så är systemen uppbyggda. denna blir det något så modernt som  touchscreen, en HTC Wildfire S. Skulle kunna tro att det är en porserallyracerbil faktiskt med sådant namn. Men icke sa nicke- det är en telefon, men av senaste modell. Nu kommer jag kunna ringa flott. bara vänta någon dag så dyker den upp i lilla blåa brevlådan. Nej nu ljög jag, min brevlåda är inte liten, den är tämligen stor=)
Det behöver man ha så inte försändelserna blir blöta eller snötunga när det beger sig med sådant väderlag.


Jamennejmenvisst...


Nu återstår nog bara att sova lite.
På tal om att sova, jag var in en sväng på Jysk och där hade de en hundsäng till  "de mina" för blott 60 riksdaler,den fick följa med hem. För erkänn...
... man kan aldrig få för många hundsängar.
Kram på er och sov gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar