inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 19 mars 2011

Tantstank

Pratade med en tant i kassakön som det bara stank vitlök utav. 
Jag blev förtvivlad...NEJ! 
Jag har ätit för lite vitlök om jag känner någon annan lukta det. Bot och bättring! Sagt och gjort. Ilade hem och kryddade middagskycklingen med vitlök. Först ( Alpnaerings förstås) vitlökspeppar och lite extra vitlökskrydda och en nypa salt. Så swisch in i ugnen. Såååååå ordningen var återställd. Inte undra på att jag varit förkyld om jag slarvat så med "kryddningen".


I väntan på att middagen skulle bli färdig löste jag lite korsord i Allas veckotidning. 
Klart. 


Tänkte, tja om man skulle skick in bidraget o vinna något. Vad kan man vinna?
Och till min häpnad hela 50 kr i matcheckar.
Jag var bara tvungen och läsa igen o igen, kollade nästa kryss- jo, tamejtusan 50 kr där med. 
sicket skämt, 50 kr i matcheckar. Och så ska man skicka in svaret det blir 6 kr i porto kvar att sätta sprätt på 44 riksdaler. Tror jag klarar mig ändå. Kanske inte är bra för hjärtat att få så mycket pengar till sitt förfogande, 44 kr, vad skulle jag köpa? Eller kanske skulle man chansa o skicka in bidraget o sedan åka till Ica för att  "go wild and crazy" ?
Ärligt talat , hur tänkte de nu?
Men så kom jag på svaret. Ahaaaa!
Om vinsten är så ringa är det få som gör sig besväret att skicka in något tävlingsbidrag, lite att göra för redaktionen. då kan de sluta tidigt på fredagarna. Smart av dem. Och ändå kan de sitta där med rent samvete för de HAR ju faktiskt vinster att dela ut.
Kanske skulle skicka in bidrag i all fall- skicka in en 5 - 6 st när jag ändå håller på då kan det ju faktiskt bli en liten summa. Med få tävlingsdeltagare ökar ju oddsen att vinna och det räcker säkert med ett frimärke för de får plats i ett o samma kuvert. 
Tja helgen kanske är räddad?
 För  andra gången denna dag - adjökens!
Ha ett bra liv tills vi ses igen från fröken
Sussilej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar