inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 21 mars 2011

Dum av dig

Har sprungit ända sedan barnsben från allt jag egentligen var och ville. Jag sprang snabbt.
Jag blir så dum av dig.
Jag blir så blind jag blir som stum. Jag borde nog lugna mig, de kommer att döma mig.
Här står jag kvar och blir så dum av dig.


Håll i mig och släpp aldrig taget. Tänk om jag faktiskt gick av.
Förlora mitt nyfunna hopp, att jag bara kom till ett stopp.
Spritt språngande galen. faller jag nu kommer jag att bli trasig.
Vaken på natten och drömmer på dagen.


Några av raderna i -blir så dum av dig. av Daniel Adams-Ray.
Han har många bra textrader. Mycket att fundera över. Och tänker gör jag. Hela tiden och ideligen. Men vad tänker jag på? 
Jo, på livet. Vad har jag gjort, vad ville jag göra, och vad ska jag göra.


Är nog inte ensam om dessa tankar. Livet har burit mig halvvägs, vad ska jag göra  resten av sträckan?


Det kommer att bli en skakig resa, jag vet. 
Men hur ser det ut vid vägens slut? 
Hittar jag min lyckas boning?
Orkar jag gå hela vägen?
När jag väl är där, vad gör jag då?
Väntar kärleken? Vänskap? Värme? Frid? Lycka?
Eller fortsätter livet bara att gå en dag i taget? 
Hur mycket bestämmer jag?


Vad är väl en miljon på banken om man inte har något att leva för?


Man har mycket i sin ryggsäck att bära med sig. Men mycket är bra saker att ta fram vid behov. Ska försöka dra nytta av mina erfarenheter och ta fram rätt redskap. Resan är ju långt ifrån slut ännu.


Det svåra är att ta första steget mot resten av sitt liv när stor förändring krävs. Jag hoppas jag har någon stark o trogen vän eller gärna flera att hålla i handen när det är mörkt o blåser kallt.
Jag håller gärna deras.




Ja, idag är det en tänkardag, en djupingdag, en dag som alla andra. Men humorn sitter fast där i bröstbenet, liksom gråten, liksom skrattet. Det är inte lätt att vara liten, det är inte lättare att vara stor. Men det ska nog bli bra. Jag har ju mina kära små hundar. De förgyller varje minut av min dag och ger solsken även åt en grå dag. Dem tackar jag särskilt för! 






Trots mina djupa tankar önskar jag er alla:    


Björnkramar från Suss i tankeverkstan.

2 kommentarer: