inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

fredag 4 mars 2011

fredag

sååå, har fundera lite. Hörde av en stå uppare: Kraftig benstomme- NEJ du är tjock för att du äter mer än du springer.
JAHAAAAA...skriv det på näsan bara, men jag HAR faktiskt kraftig benstomme- OXÅ.
Men jag tränade ju flera timmar per dag hela uppväxten, kan man inte få tillgodoräkna sig det nu, eller funkar det inte så? Synd, det hade kommit väl till pass nu med ett sådant system. 
Jag som var så spänstig med kondition som en häst. Gud så jag älskade att träna. Basket var det jag levde för, kastade timme efter timma denna underbara boll mot o i denna härliga korg, det var mitt livsljus. När inte det stod på programmet så var det friidrott-kan man säga.- det var ju i egen regi. Sprang i skogen en timma eller så på morgonen, hem i duschen och så frukost och till skolan. Det var härligt. Tyvärr satte mina knän stopp för paradiset. Ja, dessa leder o muskler har ju satt stopp för mycket under åren. Något har opererats och då har något annat gått i kras. men...jag har haft mycket roligt på vägen oxå. Nu gör jag det jag kan och lite till. men som jag brukar säga- då vet jag åtminstone varför det värker. Som när jag har dansat- som jag oxå älskar- musik en lisa för själen. Bara få dansa o dansa...sedan fungerar varken höfter eller knän, men då vet jag varför och det brukar vara värt det.

Musik- denna Änglarnas uppfinning till människosläktet. Eller är det Älvorna som kom på det? Man säger ju änglaspel eller älvmusik. tror att de har samarbetat lite över gränserna där, eller så tillhör de samma skara fast på olika platser i vårt universum. Hur som helst så betyder det så otroligt mycket för mig. Är jag deppig och hör bra musik- ja då flyter liksom det dunkla ut genom dörrspringan med tonerna.

Sjunga gör jag mer än gärna och hellre än bra kanske. Men bara när jag är ensam, då kan man ge hals och inte gör det något om det skär sig heller, men det släpper ut många knutar i själen- har du inte provat? Gör det !

I mitt nästa liv ska jag nog be om att få bli Älva och sitta i en vacker lilja o spela oemotståndlig musik.  Ljuva toner för alla som kan höra. Ja så får det bli.

Klingande toner som sakta svävar ut över gräs o mossa.

Mossa är vackert- varför ska så många försöka utrota den? Jag tycker den är fin o mjuk o ofta grön o bra. vill inte ta bort den på tomten. 


Hade ett trevligt telefonsamtal idag där vi just avhandlade detta med människors flitiga trädgårdsarbete, kratta bort alla löv som det tagit jorden miljoners år att komma på detta finurliga system- löven landar på marken, förmultnar med maskars hjälp och blir till utomordentlig näring för blommor o träd och vips så har vi ny prunkande grönska  på våren och hela sommaren. Varför inte låta naturen ha sin gilla gång? 
NEJ, bort med alla löven och kör dem till soptippen eller elda upp dem, och så på med kemikalier i form av konstgjort gödsel för miljoner. Så dumt så det finns inte ord för det.
de säger : det är fult med alla löv..HUR DÅ? 

Jag tycker det är vackert med den färgprakt som naturen bjuder in oss till i sitt galleri. Tänk om fler kunde se skönheten. Det skulle minska stressen bland husägarna, låt var årstid ha sin tid o sin skönhet. Skåda och du ska se. !


Jag är för stunden tämligen trött på all snö men gädjs desto mer åt varje liten cm av marken som dyker upp under snötäcket varefter våren fortskrider. just nu tycker jag nog att den tar det väldigt långsamt men PANG så har vi den här VÅREN !!!!

Mina små valpar är mycket fascinerade utav de små markplättar som syns- sååå annorlunda än allt det vita de är vana vid att se =)


Och innan dess behöver jag ta mig i kragen och klippa ner de flesta utav mina små lurviga vänner. för många tassar små drar in så mycket lera o smuts så. Men om man klipper av lite päls så blir det mycket mindre städning. Kan inte skylla på att jag inte har tid- för det har jag. Har bara varit lite lat o ryggen har sagt stopp- vila lite annars går jag i strejk och bojkottar dig..och ja- ryggskott vill jag inte ha igen. Har väl bra haft ca 20 eller något och det räcker och blir över, tro mig. Så jag har låtit saken bero- ett tag =) 


Jaha...nog med tangentknapprande för idag kanske. Blev dåligt med ordvitsar va + Hmmm får skärpa till mig.  Idag var jag orolig, inte rolig eller var jag bara irriterande naturlig? Jag kanske inte är hälften så rolig som jag tror men jag vet att jag är dubbelt så galen som jag ser ut och jag ser väl inte så tokig ut, eller ? Eller gör jag det och alla som möter mig tänker- men hon ser ju inte så tolig ut och så verkar hon helt galen =)
Jaja, jag må ha små tuttar och kanske en bred rumpa med runda höfter och  lite för kort för min vikt...men jag har enormt mycket kärlek i mitt bröst ! Och det är det viktigaste.


Tahand om er i vårt karga klimat och tänk på att det finns mycket vackert att se i allt, glöm aldrig det.
Så till nästa gång ni ramlar in hit-
Slösa med kärleken- för den tar faktiskt aldrig slut !!!! 

Kram till er alla från Suss.A <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar