inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 6 mars 2011

Morgonpass med kopplingsfel?

Vilken tur att jag har lång sladd till mina hörlurar för då kan jag dansa o svänga mina korta satta ben annars hade jag suttit där jag satt mig. På tal om sladdar - jag är felkopplad.

Jo det är säkert. Jag får nästäppa o blir rosslig i halsen och vad händer då? Jo, jag får ont i armbågarna o höfterna. FELKOPPLAD. Vem som än har kopplat ihop mig har gjort fel. Och inte går det att koppla rätt nu- 45 år senare. Det är aldrig för sent att ångra sig? JO, för denna kopplare har ångerveckan gått ut och vem det än är skulle han/hon inte ha sysslat med koppleri. Antar att det var två stycken faktiskt och jag tror jag känner dem till och med =/
Är väl även nära släkt med herrskapet..nåväl. Jag tror inte de hade licens på just denna modellen- Susen- (uttalas suuuuusenn)

Ja, så är det att vara kroniskt krasslig. Ingen ordning på allting och aldrig ordning på någonting.

Idag blev jag väckt utav telefonen kl NIO på söndagsmorgonen- jädrar tänkte jag någonting har hänt någon. 
FEL IGEN !
det var en av ovanstående släktingar
- vad gör du?
- ligger fortfarande.
- När det är VASALOPPET ?
- JA !!!!!!!!! är krasslig (och struntar i vasaloppsåkare.)  


Gustav Vasa avslutade det där för flera hundra år sedan . Vi firar ju redan vår nationaldag- 6 juni till minne av hans kröning- måste vi hålla på och följa honom i spåren år efter år. Jag gör hellre mina egna spår och jag bakåtspårar sällan...Allt detta sa jag inte men jag tänkte det =/

-Har snön smält i er backe?
- Nej. det är 5 MINUSgrader och ½ meter snö- minst.
- Men strö bara ut lite salt så är det snart borta, solen skiner ju.
- jaha, har du ett lastbilsflak salt så är du välkommen. men det fräter på hundarnas trampdynor så det är ingen bra ...(blev avbruten)
- Här är det bart på garageuppfarten tänkte att ni hade det oxå..
- nä.
Har en TRETTIO meter lång uppfart och 3 meter bred MINST. Nej den är inte snöfri ännu.
- jaha, då får vi vänta med besök till ni fått bort snön.
- ja.
( vem orkar mer? )
VI fått bort snön...det får moder natur ta hand om och för all del, hon får gärna ta hjälp av vår fader oxå. men inte går jag ut och skyfflar undan tonvis med snö...bor inte i ett litet radhus med en uppfart på 3 X 3 meter. Här på landet har vi lite mer rörelseutrymme. =)
Lite mer markutrymme per capita.

Det roliga är att jag bott här i 19 år och det är inte första gången jag får dessa goda råd från denna omtänksamma person.
Gör bara och bara si och så...
NÄ säger jag varje år-  fungerar inte så bra här.

Jaha. vasaloppet, sjumilen och stafett och skytte och och och...mycket roligt de kan ha på skidor och vet ni vad? JO, de får ha det helt i fred för och från mig. Jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Sport är som sex- jag vill  inte titta på jag vill deltaga för att det ska fånga min uppmärksamhet och mitt intresse. Så är det med det
=) 

Så är det gott folk. Detta var morgonpasset- kanske återkommer jag lite senare i kväll eller mer troligt fram mot nattkröken med lite fler ord och felstavningar och tokigheter, vem vet ?

Hörde förresten något bra på reklamen- det är smart att vara pantad. OK. Är det någon där ute som har något värdefullt som jag kan pantsätta så jag slipper hamna i en skuldfälla?
De sa så. Man pantar något värdefullt som en elgitarr eller...
Men jag har ingen elgitarr, inget värdefullt som man kan panta. Mitt värdefullaste är mina små jyckar och de kan man inte panta. Men jag har en massa tomflaskor i farstun- dem kan jag panta utan att bli skuldsatt- VA BRA. Får kanske göra det då.
Kram på er tills jag får skrivklåda nästa  gång.  

( och jag kan fortfarande inte få in några fina bilder här för min dator har någon form av konflikt och då släcker den ner internet igen o igen varje gång jag försöker- önskar den ville få slut på sina konflikter )
Adjökens från lilla fröken !

OCH- det är inte riktigt jag som bestämt att alla dessa färger ska avbyta varandra- snarare avbryter det mina tankar om hur sidan skulle se ut...vi är inte överens idag jag och min dator =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar