inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 19 mars 2011

Ta av mig era jävla människokläder!

Ja, det skulle nog många hundar( och katter) vilja skrika till sina ägare. Varför klär så många människor på sina djur? Har de inte tillräckligt att göra med att klä sig själva o eventuella barn? Jag för min del tycker det är väldigt gulligt o tufft med hundkläder- MEN - jag klär inte ut dem för det. för de behöver oftast inga. Undantaget är när jag klippt ner dem o det är lite kallt ute då har de en tröja på sig. Men bara om jag ser att de faktiskt fryser, och det brukar bara vara de första dagarna. När vi tävlade/tränade med våra Greyhounds hade de täcken på sig när de värmt upp och skulle springa på banan tidigt på våren o i de sista passen på hösten. Och detta för att de inte ska bli kalla o skada musklerna. Det är krafter i rörelse där, 3-4 steg och de är uppe i ca 70 km/h. Det är acceleration så det heter duga =)

Det är konstigt hur det kan vara o bli, hela dagen har jag gått och tänkt på en sak jag skulle skriva om här och nu när jag sitter vid tangentbordet- som bortblåst. Jag har funderat och tänk o försökt komma ihåg men icke sa nicke...det är borta. Jaha, då var det väl  varken viktig eller roligt då. Men jag har bestämt för mig att det var ganska  roligt. Synd, då missar ni det. Tja, har jag tur o kommer på det ska jag delge er direkt. Undrar hur det står till med mina Franska nerver, sitter de på utsidan? Har jag kanske rent ut av tappat dem totalt o fullständigt?
Hur som helst så har jag fått ordning på min dators konflikter ett tag så jag kan få in en liten bild här o där. Det tycker jag piggar upp. På tal om uppiggande: Solen stod högt på himlavalvet idag- härligt. Och jag tycker nog ändå att det kunde få vara så här ljust o fint framåt kvällen, nu till helgen ska vi dra fram klockan en timma till sommartid- namnet klingar ju härligt men då blir det ju mörkare tidigare på kvällen igen.  Jag tycker vi skulle få ha vårt ljus kvar på kvällen längre. Det räcker ju att det blir mörkt tidigt på hösten- då är man ju ändå redan deprimerad av den mörka årstidens antågande. Låt våren bada i ljus. Sommartid kan väl införas när sommaren träder i kraft typ 1 Juni. Då är det så ljust så länge satt vi inte skulle märka en timmas bortfall.
Och då dyker denna fråga upp igen VAD är klockan  EGENTLIGEN?
Är sommartiden rätta tiden eller är det vintertiden och vi har vridit tiden ur led?
Ja, jag kommer att göra som vanligt. Titta på vad visarna visar, det är det klockslag som gäller för mig. SÅ mycket är klockan helt enkelt  =) Och när jag är trött går jag och lägger mig, spelar ingen roll om klockan är 22, 23 eller halv 1. Och när jag har gått o lagt mig så ligger jag faktiskt och då sover jag. Förutom när jag vilar lite bara, för då går jag snart upp igen. Utom när jag somnar under vilan och blir kvar i sängen mycket längre än planerat. Fast det händer ju sällan eftersom jag aldrig som oftast inte har planerat hur länge jag ska vila utan ligger tills jag känner mig piggare. Så hur blev det här nu då...? Jo, när jag har gått o lagt mig så ligger jag och då sover jag faktiskt ofta som oftast. JA, SÅ ENKELT ÄR DET .
Och så intressant blev det idag. Ni ska få kika lite på hur det ser ut i mitt sovrum på natten. Jag har tydligen blivit "paparazzad" - här är bildbevisen på mig o mina vänner. 
Håll hårt i täcket. Det gör jag. kram !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar