inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

onsdag 28 mars 2012

Surfar med fruktbolaget.

Tjosan!
Nu bloggar jag från min nya fina svindyra IPad. Jösses vad jag har funderar och önskat mig en sedan de kom. Till slut sa min förstående sambo: men åk o KÖP en! Du har ju pengarna. Ja,jo, men. Tänkte ju försöka operera ögonen...
Äh..sa den förstående sambon, vad spelar det för roll om du lånar lite till det? Blir inte mångamkronor extra i månaden. Sagt o gjort. Inhandlade en surfplatta från "fruktbolaget" - originalet. Bara det. Jag brukar ha svårt, köper ofta en billigare kopia. Men i det fall sa de flesta- köp originalet.Och jag gjorde det. Nu har jag våndats över de spenderade pengarna. Men, har haft mer nytta o nöje av plattan än jag trodde. Mycket mer. Så jag intalar mig att jag visst är värd den.För det tycker min familj.
Så det så.
Då ska bara jag förstå det oxå.
Och så till ett nytt ämne: Hundvård/pälsvård.
I går badades det o fönades o klipptes. Prinsessan MätteMarit Askesson blev så mjuk som bomull, där behövdes det bara ansas lite på skägg o lugg. Nalleman fick en komplett makeover.
Han är så snäll. Bara står där o blir fönade o klippt och och och...det tar ju några timmar. Vi tog en liten fikapaus i solen ute på altanen. För annars orkar inte jag. Nu ser han ut som Milou i serien Tintin. Fast snyggare för han är ju mitt hjärta.
Nalleman Don Juan Casanova Axelsson af Tomta.
Jag får lägga till bilderna sedan för riktigt så mycket har jag inte hunnit med att lära mig bemästra denna platta ännu ;-)
Men det kommer. Så hej på en stund. Nu ska jag ta en kaffetår.
C U soon !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar