inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 19 mars 2012

friskt vågat är hälften vunnet. Vinn på!

Jahapp.
Då kör jag igen. tagit weekendledigt. varit på turné med min goda goda vän Sofia som lånade min lilla Glåri för en hundtrimmstävling ( säg det fort 12 ggr =) )
Det var så turligt att hon utbildar/tränar sina trimningsfärdigheter i samma stad där min pappa o några i min syskonskara bor. Så jag fixade logi åt Sofia och fick privatchaufför tur o retur. Vinn vinn situation igen.
Trevligt var det och jätte jättefin blev min lilla Glåri och perfekt skötte hon sig på trimmet. Hon har aldrig varit på ett så stort trim med många andra hundar både på bord o golv samt en massa besökare osv. Hon skötte sig perfekt min lilla stumpa. var lite orolig för att hon skulle bli nervös eller så. Hon känner ju Sofia väl men dock- "mamma" var inte med. Hade med mig gammel Fanni o PudelPärlan oxå. Men vi stannade i hemmets lugna vrå hos pappa. Besök fick vi av lilla Spike som är från min ena senaste valpkull. Och numera bor hos min bror med familj. Han är lika busig o fin som sina båda bröder som fortfarande bor hos mig...en trevlig helg!!!!

Tyvätt började en ihärdig huvudvärk hamra o mola i min stackars panna och spred sig vidare genom hjärnbalken och ut i både ögon o käke. Trodde att det skulle ge med sig, yrsel o illamående. Pest! Om det nu är baciller, min nacke, eller migränen som bråkar vet jag inte. Men nu framåt nattetid så verkar det som om det lugnar sig lite, hoppas det inte är början till någon elakartad influensa eller dyl som folk sprider omkring sig...ja, ofrivilligt alltså. jag hade hoppas att slippa det- håll tummarna.Har nog ändå med att vara sjuk- är ju sjukpensionär. behöver inte bli sjuksjuk också.

Så till mitt dilemma för nu:
Gardinlängder. Köpte söta nya vårgardiner till köket-panellängder. Till dessa passar mina gröna perfekt. Japp- upp med garderobsdörren leta runt bland hyllorna i linneskåpet- Japp där är de!
TRE av FYRA !!!!
VART ? Leta leta leta. Vända ut och in på alla lådorna i skåpet, likaså i nästa skåp...upp med kökssoffslocket. Leta, rota, plocka ur plocka tillbaka ner. NEJ!
Ingen grön panellängd. Men va! Upp på övervåningen sista chansen kolla i lådor, NEJ.
Blir galen. Nähä. Blir till att sätta upp tulpanlängderna då. ½ vägen vunnen. Jag ger upp. I morgon åker jag o köper nya gröna längder FYRA stycken. Och då kan jag nästan sätta en miljon på att jag kommer att hitta den 4:de. Men då ska den få ligga kvar o skämmas. Jag tycker inte om att leka kurragömma med var o varannan sak jag vill ha tag på..i motsats till vad alla saker verkar tro att jag vill. Nej, jag vill inte leka.
Och hör sedan!
Gjorde mig vackrare innan avfärden till stora staden Linköping. Roligt tycker jag det är att bli så här fin. Inte det lättaste dock att ta kort på sin egen hand och hålla mobil/kameran med den andra. Har för korta fingrar för att nå till alla knappar osv...så håll till godo detta var det bästa jag kunde åstadkomma med för korta fingrar =)

Så efter min lillsemester där jag fick sätta mig vid dukat bord och inmundiga god mat i trevligt sällskap så hoppas jag innerligt att min envetna huvudvärk med medföljande besvär avtar under natten. Jag behöver åka o köpa gröna panellängder i morgon FYRA stycken. 
Kram på er alla ute i ömsom vårSverige ömsom vinterlandskap. Men vårkänslorna håller ändå på att spira o kämpar sig upp mot ytan. Så idag köpte jag några buketter påskliljor för att matcha mina nya gula tulpangardiner. I morgon blir förhoppningsvis uppsättningen fulländad.
Ha det bra i vårt omväxlande land med sol, snö o vind.
Det är det som är livet. Här o nu. Inte där o då.
Utan här o nu!
Njut av allt ni kan.- När min huvudvärk ger med sig lite ska jag försöka njuta ikapp med er. Försöka duger- friskt vågat är hälften vunnet. Vinn på!
Tack o bock för mig- 
Sussalong!





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar