inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 11 mars 2012

Musik går rakt in i min själ.

Hejsan!
Nu är nog ledigheten över. Nu känner jag att jag behöver skriva lite igen. Har nog inget viktigt att skriva om som vanligt men det har aldrig stoppat mig förut så....
...here I go.
Håll i er för det kan kränga i kurvorna. Bälte på.

Melodifestivalen. Att den kan röra om så i så många känslogrytor? När alla säger att: Jag bryr mig inte.
 Ändå så skrivs det spaltmeter efter spaltmeter på facebook mm. Jag tycker att de flesta verkar bry sig. Jag bryr mig. Jag tycker det är väldigt underhållande. Ibland blir jag glad ibland helt stum( händer dock sällan) och ibland vill man gråta för att det är känslosamma o bra sånger. Ibland gör det ont  o smärtar rejält i musikörat. Men berör mig gör det mesta. 
Oftast beundrar jag alla de duktiga sångare/-erskor o artister, dansare osv som deltar. Brukar tänka på all tid de lagt ner på varje nummer- från det att första noten skrivits till de står där på scenen o trallar till mitt stora nöje. Jag önskar att jag också kan bli popidol när jag blir stor. Älskar musik, har alltid gjort, älskar att sjunga också. När jag är ensam i bilen så tycker jag nog att jag sjunger riktigt bra också. En riktig sångfågel.

Musik går rakt in i min själ. 
Gör mig glad när jag är ledsen, får mig att gråta när jag är ledsen och hör på någon fin ballad- då lättar trycket i bröstet och jag kan sedan lyssna på lite "uppåtchack" dvs. en glad trudelutt som får mina ben att vibrera, mina tår att trampa takten o min mjuka rumpa att komma i gungning och då följer resten av kroppen med av bara farten..ja, så kan det vara att vara i mina kläder.
 Men försök nu inte att tränga er i mina kläder ni också för det är redan trångt nog med bara mig i dem. Men kom gärna och ställ er bredvid mig, vänner tycker jag alltid om att ha omkring mig.


I veckan har jag haft fint o trevligt, efterlängtat besök. Min vackra fina äldsta dotter har varit hemma hos sin mamma. Med sig hade hon sin lilla Zassi- liten hund. Hade dock lämnat 50% av familjen kvar i Jämtland, dvs. sambo + Tildavovven. Men att få rå om halva den familjen många dagar är glädjande nog. Som tur är tycker hon liksom jag om att fika o äta gott så det har vi gjort. Som tur är , är detta sysselsättningar som även min yngsta fina, vackra dotter tycker om och delad glädje är dubbel glädje. Då borde detta bli tredubbelt trevligt eller hur. för så kändes det i alla fall. En dag fick jag bjuda alla tre barnen på middag samtidigt det är lyx. Tänk att man är så stolt över sina barn. Tycker de är finast i världen- antar att jag inte är ensam om den känslan, eller hur. 
Jag hjärta dem är sant !
Grabbarna i familjen är inte alls lika imponerade av jordgubbar med vispgrädde, gott kaffebröd, gott kaffe mm. Men vad gör väl det, ingenting, för då delar vi bara på 3 istället för på 5. En vinn vinn situation alltså,


Ja, men nu är hon åter i Jämtland och jag får inta mitt kaffe ensam här framför datorn. Men det går det med. Jag har ju Spotify och de bästa låtarna från melodifestivalen + lite annat på min spellista som heter BÄSTA. Och den spelar jag just nu så i mina öron har det uppstått ljuv musik. Värre öde kan man ha en söndagskväll.


När jag ska ner o fylla på kaffemuggen passar jag på att klappa lite hundar o pussa på de 2 valpkillarna som finns kvar. Undrar just när de ska få egna hem att rusa runt i och göra bus i . Som läget är nu så är det mina tofflor de stjäl så fort de ser en öppning till det. Mina tofflor är tydligen "hot stuff". Nåväl, det dyker nog upp någon lämplig spekulant vad det lider. Under tiden har jag ynnesten att få pussas o kramas med dessa små läckerbitar. 


I väntan på framtiden så säger jag-
Ha det bra och sköt om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar