inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

söndag 19 december 2010

FETT FET JUL !!!

Vi vill ha en fet jul, riktig smaskig fet jul, vi vill ha fett.
vi släpper alla tömmar, glömmer alla drömmar. spräcker alla sömmar.
Året om går vi  o lider, svälter o bantar så tarmarna svider. Vi räknar på var kalori, allt som vi äter ska ha fibrer och kli. Men håll ut alla kvinnor och män, snart är det coolt att frossa igen. Snart är smör o såser ball allt för en snubbe som föddes i ett stall. Vi vill ha fett, fet jul =)
Juicerna surnar o krassen kasseras mage o tarm ska med ister passeras.  Nyponen vissnar men kinderna blommar.Marsipan o chokladfyllda gommar.Vågen får tillt på bara en helg, Knapparna ryker för varje svälj.
Den hög vi får i oss av dreglande saliv, är samma som för en kos, men för hela hennes liv.
Fram med osten och bort med Nutrilett, för nu kommer jul och med den kommer fett.
Vi vill ha fettt fet jul !!!


Ja, det är lite av texten till en av Galenskaparnas låtar. Ligger något i det eller hur. Hur många har inte tänkt tanken- jag kan ju unna mig det för det är ju i alla fall jul...och nerför matstrupen glider både den sötaste glögg, choklad och knäck med mycket socker,sirap o grädde i gärna en klick smör oxå för att den ska få en blankare färg och se ännu godare ut. 
Sedan går var och varannan och köper sig en liten veckotidning med diverse diettips eller skriver in sig hos Viktväktarna och försäljningen på måltidsersättningar skjuter i höjden.
Ja, vad gör väl det bara vi är nöjda med våra val   = 0) 
Själv blir jag bara tokigt road utav att baka goda kakor, lussebullar samt koka diverse godis, men jag äter inte så vansinnigt mycket mer än vanligt. Kanske lite extra knäck då men annars..bara lite Fudge för det har jag ju bara under jul..och så juleskum- det har jag ju bara på jul och och och..jag kanske äter lite mer än annars jag oxå då...Men inte sååå mycket. =)eller ?

Vad jag däremot äter mycket av är skinka o Janssons frestelse. För DET har jag nästan bara till julen och till påsken..och kanske lite till midsommar. Men däremellan inget. Så på jul då äter jag mycket skinka.

Men vad jag INTE har på mitt julbord är ägghalvor för DET äter jag bara på påsken. Så är det, och det är skrivet i sten. Inga ägg på julbordet hos mig. 
Med det vill jag säga- jag är nog som de flesta är. Äter mycket mer än jag tror och tänkt mig över julhelgen. Men vad gör väl det? det är mitt val och jag njuter av varje tugga.
kram på er och koka knäck och drick glögg så det stinker över hela vårt land 
Snart är det dopparedagen och i dag brann det 4 ljus i min adventsljusstake..snart snart kommer han mycket snart !!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar