inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

torsdag 16 december 2010

Torsdagsmysbak...

Abra kadabra sim sala bim, jäst mjöl o saffran- kryddornas skatt
Nu ska ni få se när jag bakar en lussekatt- INTE
Letade i 45 min efter degkroken till nya hushållsmaskinen. VET att jag sett den...bara invigt visparna ännu men jag VET att det var med en jag vet jag vet...Så när jag gav upp bakplanerna efter att ha vänt uppochner på halva köket o farstun med DÅ hittar jag den- i ena plastbunken som hänger över diskbänken som ett litet diskställ/disktrasehållare osv. 
DÄR ska den inte vara. Hade sonika inte lagt den bland de övriga tillbehören när jag diskade de nyinköpta prylarna. SÅ DUMT. Nu var dock klockan för mycket att starta ett bak, till och med för nattugglan jag.- alltså 22.45. Med tanke på jästid m.m.skulle kusarna inte vara färdiga förrän i natt. Fast jag hade tänk vara lite rationell i år och göra längder7flätor. Men jästiden kommer man ju inte undan. Nåväl, det kommer en dag i morgon och jag kommer att tillbringa fredagen ensam då Jonas ska till Karlskoga på hockey med grabbarna. Då ska jag baka lite kusar. Och snäll som jag är blir det några med russin i för det tycker Jonas är godast. Ja jag vet - jag är snäll =) 

Och vad har hänt då sedan sist? JO, jag har annonserat ut mina underbara valpar på Blocket. Nu är det bara att ha is i magen och invänta intressenter. Det känns lite vedmodigt- de är ju så små, Visst de kommer att växa till sig innan de flyttar men ändå- de är ju så små.  Annars har jag mest matat de små liven och deras mödrar. Samt torkat upp efter dem. 12 små som kissar o bajsar  ja gissa hur många gånger var per dag. Det är fler än 1 gång ska jag säga. Men vad gör väl det, när man ligger där på golvet och pussar sig blå då är det så mysigt så. Det värsta är att stå emot begäret att behålla dem. Man vill och man vill och man bör inte men man vill.

Nåväl. Snön yr på utsidan och vi skottar snö som alla andra som bor i en stuga i vårt avlånga land så här års. Bara att acceptera att vi har en liten privat istid så här års i detta land. NORDEN kallas det visst här. Norr är lika med kallt för mig  och kallt har det varit. Men jag har varma kläder så jag klarar mig. Termobyxor I LOVE IT!
Skulle på turné för att leta efter en ny vinterjacka, det gick väl sådär skitdåligt skulle jag vilja påstå, det fanns några i storlek Small och Xsmall kvar. Det passar inte- kan jag säga. Storlek Lagom eller Xlagom skulle jag behöva. Nåväl vad är väl en bal på slottet, jag får rulta runt i min gamla och hoppas på att jag hittar något nytt o varmt. Lyssnar en hel del på Jasså jul med Galenskaparna- rolig skiva det. Varför firar vi jul? Jo för hur skulle vi annars få sålt en svart porslinsboxer i naturlig storlek?  =) 
Ja, nej annars har det väl inte hänt så mycket. Köpt någon julklapp och så. Rullat o stekt köttbullar på ca 3 kg färs-goda blev de oxå och i frysen ligger de. Ända sättet att försöka få dem att räcka till julafton. Idag blev det kokt immat fläsklägg med rotmos till middag- det är fina grejer det. i morgon blir det laxfile´i ugnen. En av mina specialare. Då ska jag festa, vem vet kanske blir det ett glas vin till kvällen när jag sitter ensam och avslappnad i tvfotöljen.
Ja ha en bra stund tills vi ses o hörs härnäst. Kram o puss o nyp i stjärten .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar