inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

måndag 10 januari 2011

snytning =/

Jo, det sägs att tiden går fort när man har roligt. Jag skulle vilja säga att det gör den även när man inte har det så där väldigt kul också =/
Här var det trevligt med att äldsta dottern + sambo kom på långbesök från Östersund, och så blev vi sjuka- samtliga. Hur roligt blev det på en skala. Inte blev det några hälsepåturer runt till släkt o vänner inte. Nej, vi satt här o snöt oss ikapp. En dag var jag totalt sängliggande- det var flera år sedan sist. Tur att det fanns  ansvarsfulla människor i huset som kunde laga mat o hjälpa till att mata alla valparna osv. Jag hade så fruktansvärt ont i magen så det var inte sant. Men det gick över och då tog huvudvärken vid. Trodde allvarligt talat att jag skulle avlida under natten. Det gjorde jag ju nu inte bevisligen, men fy vilken pärs. Snuvan biter sig ivrigt kvar i mitt huvud och sliter på min stackars näsa, men den har dock lugnat ner sig lite. 

De flesta valparna har flyttat de senaste dagarna. Bara två små kvar, en ur var kull. Sålt en ur "lånekullen" oxå. Så där finns 3 små vita killar kvar. Jag har en liten svart Papillon tjej o en liten svart Pudel hane kvar. 

Mycket jobb med de små liven men tusen ggr mer kärlek =). Jösses vad vi har kramats o pussats. Jag får ju en liten tjej kvar- min lilla prinsessa MätteMarit Askesson. Hon är världens sötaste lilla rulta, korta ben och en satt kropp som liksom småvaggar fram. Så kan den smyga och göra anfallshopp när den lilla sessan är ute efter min mobil eller något annat spännande. 
Det roliga med att ha valpar är oxå att man får träffa så många otroligt trevliga människor. Jag hoppas o tror att de fått jättebra hem allihop för köparna har varit så trevliga och härliga människor.  Flera av dem bor dessutom bara någon mil härifrån så jag får förhoppningsvis träffa mina små igen.  Lilla pudelflickan ska bli halvtidsSpanjorska! De ni ! De bor nämligen i Spanien vinterhalvåret i normala fall. Så hon ska rabiesvaccineras och förberedas för att fara till Spanien till hösten. Lilla lyckosten där. Så heter hon numera Carmenzita oxå =) Jag kan nog bli hennes mattes nya bästa vän så kanske jag får följa med- jag klarar mig nog utan rabiesvaccin, så mycket enklare att ta mig med ;^)

Ja, nu vet ni varför jag inte skrivit på ett tag. Snuvan har satt stopp för det,  och förkylningen gör ingen människa glad- som han säger Jämtgubben som bara hostar o nyser. Det har jag oxå gjort. Nyst o nyst o nyst igen, inte heller likt mig när jag blir snuvig. Men denna gång var inte som någon annan gång. Denna gången var bedrövlig. Jag har stora problem med nästäppa då jag är väldigt beroende av att andas genom näsan- munnen blir liksom inte riktigt rätt att andas genom för min del. Torrt i munnen o spruckna läppar. Det räcker med att jag fått smörja stackars nosen oavbrutet för det blir ett väldigt slitage på den stackaren när den ska snytas ideligen och om igen. Så man kan inte säga att jag är osnuten längre =)


Ja, det var det.

Nu får ni ta hand om er där ute i stora vida världen- vilka ni nu än är och så hörs vi snart igen. Vill ni se bilder på alla mina små underverk går det bra på :
skattkatt.bilddagboken.se
Välkomna !
Bye bye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar