inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

tisdag 17 maj 2011

Utanför mitt fönster.

Ja, så här vackert är det utanför mitt fönster. Fantastiskt vad mycket vackert det finns i vår värld. bara man ger sig tid att titta, att verkligen se. Inte bara skynda förbi, utan titta, absolut se allt vackert. Känna doften från äppelblommorna, höra insekterna surra öronbedövande i blommorna. Naturen ger sin vackraste konsert, bara att spetsa öronen en minut och njuta. Höra fågelsången, make söker maka. Näktergalen sitter i granens topp- ja, det gör han verkligen. spejar ut över nejderna samtidigt som han lockar på sin blivande fru. duvorna kutttrar lågmält i björken. Körsbärsblommornas blad faller likt stora mjuka snöflingor ner mot marken, gräsmattan färgas vit. I år blommar min 40-års present för första gången, det gör mig glad. alla blommorna, alla ljuden, alla dofterna gör mig glad. de lovar att sommaren är på gång, sommaren är på intågande. Underbara årstid. 


Samtidigt ser jag att gräsmattan behöver premiärklippas för denna säsongen. Böjer mig ner och plockar med ett fång maskrosor in till sköldpaddorna, de älskar dem. Gratis kost till dessa naturens underverk. Det är en bra tid nu.


Samtidigt ser jag ner på mina naglar. gjorde mig till idag och målade dem samt satte dit vackra blommor och glittriga små stenar. På med överlack och ett lager till..sedan miss bedömde jag torktiden lite =/ 
När det var tvunget att få på lite kläder för ett inbokat möte..kladdade jag till dem..jaja. Vänster hands naglar är i alla fall ganska fina fortfarande. De andra får duga för nu. Och resultatet som blev så bra, jag var så nöjd. Men det går att göra om. =) 

Är ju en glad amatör i detta hantverk. Övning ger färdighet, så det är bra att öva på. Tycker det är riktigt roligt att pyssla med synd att det tar sådan lång tid innan det har torkat. Denna lilla detalj gör att jag ofta sabbar mitt konstverk. Har svårt att fatta att det tar tid. Men men...det finns speciellt lack att ha på som förkortar torktiden, får nog investera i ett sådant. Blir till att rådfråga äldsta dottern i detta ämne. Där är hon experten i familjen. Har koll på läget och kan ge bästa tipsen till sin novis till mor. Ja vad mer har hänt idag? tja inte så mycket. Hade trevligt besök av en trevlig vän. Fick en trevlig fikastund. det älskarjag att ha. Trevliga gäster som tar en kopp kaffe med dopp och pratar strunt eller löser världsproblem en stund. det förskönar livet. Likaså gör mina naglar- förskönar livet. för att inte tala om naturens under, blommor, fåglar, sköldpaddor och maskrosor- allt förskönar livet. Och i morgon har det utlovats solsken igen...det längtar jag efter och ser fram mot. 
SOL!!!!!!!
Så efter att ha njutit av allt detta  tackar jag för idag- ha det bra där ute i det sköna gröna som är vår lilla jord.
Kramar från Suss.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar