inte riktigt sant

inte riktigt sant
den har morfat =)

lördag 10 november 2012

Ändrade planer.

Så, det blev ändrade planer. 

Vissa valpspekulanter kom andra inte. Några backade för ett pytte pytte litet navelbråck på ena valpen, en fick punktering och andra kom men kunde inte bestämma sig och så blev det så bra.

Lilla Nikita flyttade till sitt nya hem som var bestämt sedan lång tid. Lilla Glädis hamnade till slut hos den Örebrofamilj jag gärna ville hon skulle till. Där blev det ändrade arbetsförhållanden o sjukdomar mm som dök upp. Men så blev det bra till slut. Hurra för det!

Den tredje lilla tjejen då undrar kanske ni?
Ja hur blev det med henne?
Jo, jag har svaret så klart.Den första som var intresserad kunde inte bestämma sig och sedan hördes inget mer från henne. Mannen som skulle höra utav sig på fredag gjorde det inte och då tog jag beslutet:

Jag tog bort annonsen. Pyret var ej längre till salu. PUNKT.

Det kanske är vansinnigt? Jag försökte resonera förnuftigt och låta hjärnan bestämma. Men det gick inte så bra. Hade hon blivit såld direkt hade jag kanske klarat det. Men varje gång jag tänkte på att hon skulle flytta grät jag som en toka. Bara kramade henne.
Jag blev ju förälskad i henne direkt. Hon var den som allt som oftast kom och ville ligga i mitt knä.

Ja, så nu bor hon här.

En väldigt nära o kär vän frågade nyssens hur många valpar som fötts under vårt tak under de dryga 20 år vi bott här. Vågar jag räkna? var mitt svar. - Såklart sa hon.
Ok, jag räknade lite och kom upp i över 80 st och jag lovar att jag missat säkert 20 om inte fler.

Så procentuellt har jag behållit väldigt få.
Men vad ska man göra när man blir kär då?

Ska väl tillägga att vi haft väldigt många hundar hela tiden. Exempelvis så hade vi polarhundar/slädhundar i många år då mannen i huset tävlade i hundspann. Hade ca 24 st som mest under några år. Nu har vi 9 vuxna samt lilla Pyret och de 5 som Goldi födde 1 November.

MEN...vi har bara 3 katter. Det antalet var uppe i 14 vuxna en gång i tiden. Så där är det väldigt få nu mot tidigare. Då hade jag uppfödning och åkte på kattutställningar osv.

Så när folk säger:
OJ! Vad många djur ni har!
Så svarar vi:
Inte direkt det har varit mycket mycket mer.
Vi hade ju djuraffär, avlade på massor o minizoo och...och...
Om vi orkar.
Eller så svarar vi:
Ja. 

Det var denna dagens lilla skrivarklådestund. Nu tillbaka till hundmatning mm.
Imorgon är det farsdag då blir det lite festligt i stugan och mannen kommer bli lite förvånad. Precis som det ska vara.
Vi ses en annan dag. Tills dess från mig, Pyret o övriga gänget: 

 Sussalongsong!

( betyder: Ha det så bra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar